Is er bewijs te vinden dat adam en eva echt hebben bestaan?

wetenschap en religie stemmen niet op elkaar af ,daarom
wil ik graag weten wat is er waar de wetenschap of de bijbel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De wetenschap baseert hun gegevens op jarenlang onderzoek naar patronen in DNA, populatieverspreiding, archeologisch onderzoek, analyse van verschillende geschreven en ongeschreven overleveringen met verschillende oorsprong, kennis opgedaan over erfelijkheid, en nog veel meer zaken.

De bijbel (in elk geval het scheppingsverhaal aldaar) is een 4000 jaar oude oorsprongsmythe van mensen die niet de middelen tot hun beschikking hadden om hier gedegen onderzoek naar te doen. Bovendien zijn er in dat boek twee scheppingsverhalen die elkaar tegenspreken. In hoofdstuk één zijn bijvoorbeeld eerst dieren geschapen, en vervolgens man en vrouw tegelijk. In hoofdstuk twee blijkt vervolgens dat eerst de man is geschapen, dan de dieren, dan de vrouw.

Je kunt uit de bijbel misschien een aantal nuttige dingen leren. Geschiedenis en wetenschap zijn er niet een van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee.

Hoe zou dat bewijs er uit moeten zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals van Beerg ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Be-erg m/z Te-erg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom?
Jij zelf bent toch de bewijs dat Eva en Adam echt hebben bestaan.
Eerste mensen op de aarde.!
Bijbel is waar
Wetenschap is alleen maar een wetenschap...
Bijbel is een heilige boek die door de GOD werdt gestuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, babyfaced .... voor mij is de bijbel meer een boek dat geschreven is door mannen die zeggen dat ze door god geïnspireerd werden.
Ja dat bewijs is er, kijk maar naar de ±7 miljard afstammelingen... Waar kwamen die dan vandaan...

Nee Adam en Eva is een verhaal om van te leren... Het heeft diepe betekenis en het is interessant om het verhaal goed te kennen...

Wetenschap en religie stemmen juist heel goed op elkaar af... Maar beiden zijn ontoereikend om een waarachtig antwoord te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensheid is ooit onstaan. Er wordt wel eens beweert dat het door genetische manipulatie is onstaan vanuit andere beschavingen in ons melkwegstelsel. Geen adam en eva dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, elke dag weer.
In het verhaal van Adam en Eva werd er een appel geplukt, en dat mocht niet. Toch gebeurde het.
Elke dag doen mensen dingen die niet mogen, toch doen ze het.
In het verhaal zat een slang die overhaalde om de appel te plukken.
Elke dag halen mensen anderen over om dingen te doen die niet mogen.

Dus ja, dat tafereel heeft bestaan, en bestaat nog steeds. Het leeft voort in iedereen.

Want zeg nou zelf, heb ook jij niet de aandrang om op het rode knopje te drukken terwijl je weet dat dat niet mag? ;-)