wat is een reformeter?

Dat jij er iets me meet is duidelijk , maar wat? Het is een kastje van +- 40x40x30 met een meter erop en verder kan jij er een kabel aansluiten met een bekliet strijkijzertje aan het uiteinde.Komt uit de jaren 70' zou ik zeggen of kan ook later. Gefabriceerd door Nema electronics Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Techniek
1.5K
Antoni
8 jaar geleden
Wat is "bekliet"?
Antoni
8 jaar geleden
Bedoel je "bakeliet", de eerste kunststof? Dat ken ik wel!
Amadea
8 jaar geleden
't Ziet er zo uit: http://cdn02.trixum.de/upload2/200/183/2/22d460d449a425ba6417474644f351697.jpg
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Ik dacht: "Dat googelen we wel even." maar dat valt tegen !
Daarom: goeievraag !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dit is inderdaad een goeie vraag (waarvoor ik dan ook geplust heb) want via Google worden we qua gebruik van dit toestel helemaal niets wijzer. Misschien nog eens bij Google.de gaan snuisteren? Veel geluk ermee!

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet is een reformeter een apparaat om de wapening van beton te controleren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dekkingmeter voor niet-destructieve bepaling van de positie en de richting van stalen wapening in betonconstructies tot 70 mm diepte cpl. punt sonde.

Technische data
Meetbereik: 0 tot 70 mm diepte van dekking voor staal dia. 10-32 mm. Directe indicatie voor de diepte van de dekking, schaal van 0 tot 100 voor vergelijking meting tafel grafiek voor staal dia. minder dan 10 mm, incl. Batterij 9 V en draagtas.
Afmetingen ong. 230 x 180 x 125 mm, gewicht ca.. 2 kg

Zie pag. 14 van http://www.strassentest.de/cont/file/produkte/download/BETON.pdf
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel. Zelf heb ik nog contact gezocht met verschillende bedrijven die met meet en regeltechniek werken. Zelf hun konden me een antwoord niet geven op bovenstaande vraag. Dus nogmaals bedankt voor de moeite !!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Thanks en graag gedaan :-)