Ik ga een heel vreemd antwoord geven: meer land dan nu.
Al het land op aarde beslaat 148 miljoen km2. Als al het ijs smelt dan verliezen we 13 miljoen km2. (je moet wel snel wegrennen uit ons landje).
Maar, zonder ijs zouden Groenland en Antarctica bewoonbaar zijn, en huppekee, dan heb je zomaar 128 miljoen km2 ervoor terug gekregen. Doen dus!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ben jij toch bij de pinken zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet vaak met je eens. Maar nu toch echt een plusje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praktische oplossing! +1

Andere antwoorden (5)

Ha, die Lavendel;

Lang niet genoeg om de huidige zeseneenhalf miljard mensen te herbergen en een enigszins menswaardig bestaan te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gravitatie en post-glaciale opheffing zorgen voor grote zeespiegelvariaties over de
wereld. Verschillen in zeespiegelniveau kunnen oplopen tot wel 100 meter. Als al het ijs
op Groenland smelt, leidt dat tot een gemiddelde mondiale zeespiegelstijging van zeven
meter. In Nederland zal die stijging echter maar twee meter bedragen. Hoe dat komt
legde Bert Vermeersen van het DEOS instituut van de Faculteit voor Luchtvaart- en
Ruimtevaarttechniek (TU-Delft) tijdens een colloquium op 23 oktober op het KNMI uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met Antwoordman dat er waarschijnlijk niet al teveel land verloren zal gaan. En er ook veel bij zal komen aangezien Antarctica en Groenland bergachtige gebieden zijn. Tevens heb je van de Noordpool niks te vrezen, als dat ijs smelt zal de zeespiegel zelfs eerder dalen, omdat water minder plek in neemt dan het ijs nu doet, en 90% zich onder water bevind.
Nu is het wel zo dat de meningen erg uiteen lopen over hoeveel de zeespiegel dan zal gaan stijgen. De ene zegt 13 meter en een ander weer 61 meter. Nuja laten we een uitgaan van een metertje of 14, dat kan je dan eens leuk bekijken met een Google Earth versie die is bewerkt met een hoogwaterstand moduletje.

Fijn ons landje is dus nogal nat met een stijging van 14 meter....... Maarja dat wisten we natuurlijk al hé ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mijn getallen gaan uit van maar liefst 66 meter. Dat heb ik er maar niet bijgezet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak me er sowieso niet druk om. De klimaat verandering die het teweeg zal brengen gaan meer levens kosten dan dat beetje water her en der ;-) Tevens zullen de polen dan ook verschuiven en is nooit 100% aan te geven waar het water het meeste zal stijgen. Koffieprut kijken doe ik niet aan dus maak me er ook niet druk om, vond het wel geinig om te zien dat we wel wat natte voetjes zullen krijgen haha :-)
Net zoveel als ervoor, alleen staat er nu wat meer land onder water...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus de zeebodem zie je ook gewoon als land?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms wel, maar als het rots is dan weer niet...
rose
14 jaar geleden
Grappig, was precies wat ik dacht!
Kunnen we niet eerst de sahara onder water zetten?