Welke landen zijn (bijna) nooit in het nieuws, maar toch met veel inwoners?

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier in het nieuws bedoel ik... niet in het land zelf.
Landen waar blijkbaar nooit veel gebeurd en waar de media dus ook geen aandacht aan schenkt. Dit ivm het evt. willen emigreren naar een ander land.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je dit weten?

Antwoorden (9)

Alle landen zijn heel veel in het nieuws. In hun eigen land.

Toegevoegd na 39 minuten:
Oké, je bedoelde dus: "Welke landen zijn (bijna) nooit in het nieuws in Nederland, maar hebben ondanks dit feit toch veel inwoners?"
Die vraag spoort niet, maar het antwoord is natuurlijk:
De Philipijnen. Er wonen 92 miljoen mensen, maar dat was het dan ook. Af en toe een overstrominkje of een orkaan, nee niets nieuws.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherp~! ik heb t aangepast.
Australië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuw Zeeland, Finland, Zweden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denemarken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Canada, hoor je ook niet zoveel over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle Afrikaanse landen....
Af en toe komen een paar ervan in het nieuws als de nood het hoogst is, maar over hoe het zover gekomen is, hoor je niets, net zo min over 'hoe het verder gaat'. In 'rustige' landen gebeuren heel veel dingen als verkiezingen, toestromen van vluchtende buitenlanders, kortom : net als bij ons eigenlijk, maar dat is geen 'nieuws'.
Gelukkig kan je via internet kranten lezen van landen waarvan je op de hoogte wilt blijven. Ik lees bijv. regelmatig de Kenyaanse krant, omdat ik erg hou van Kenya....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
India (1,2 miljard inwoners) en Brazilië (200 miljoen) zijn relatief weinig in het nieuws als je het relateert aan aantal inwoners.

tp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liechtenstein, Hongarije, Bulgarije, Litouwen, Moldavie, Oekraine, Cyprus, Jordanie, Algerije.... Ach er zijn zoveel landen waar je hier bijna niets over hoort. Zelfs over onze buren Duitsland en Belgie horen we hier relatief weinig. De landen die "eeuwig" in het nieuws zijn zijn momenteel Amerika, China, Afghanistan, Iran, Irak, Pakistan, Turkije, India. Maar dat is ook alleen maar als er politiek iets bijzonders gebeurt of als er economisch iets opmerkelijks te melden is.
14 jaar geleden
Nieuw Zeeland of Tasmanie. Weinig aan de hand daar en je hoort er niet over.