Vanuit het vliegtuig zag ik een lichtbol voorbij schieten. Wat was dit?

Ik zat in het vliegtuig rond 22:00 t.h.v. Basel in Zwitserland op circa 10 km hoogte. Het was helder die avond. Ik zag ongeveer twee seconden in de verte een lichtbol van boven naar beneden schieten met een hoge snelheid. Was dit een komeet, een bliksembol of iets anders? Ik wet zeker dat het geen weerkaatsing in het raan was, want de passagiers aan de andere kant hadden al hun leeslampjes uit en lagen te slapen of muziek te luisteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je mag in ieder geval een wens doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@freekfluweel Oh, helemaal vergeten. Zal ik gelijk even doen ;P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ufo?

Het beste antwoord

Misschien een vallende ster
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht ook aan een meteoor.

Andere antwoorden (2)

leek het op dit? http://www.youtube.com/watch?v=fAdNKPR8gZc&t=0m40s dan was het een thaise ballon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk aan een sprite. Dat is een oplichten van de hoge atmosfeer zoals bij TL buis (koud plasma). De sprites gaan altijd gekoppeld met ontladingen van onweersbuien onder de wolken. Hier een wikipedia artikel, kijk misschien ook even naar de foto's en filmpjes, er zijn veel mogelijke vormen van dit verschijnsel.Even googelen op "sprites" en youtube of afbeeldingen.