I.v.m met een vraag:Welk dier heeft het meest ingenieuze verdedigings mechanisme?

Vraag ik nu Welke dier heeft de meeste ingenieuze camouflage method?

Liefst met image...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk toch wel de kameleon.

De kameleon natuurlijk, zie link voor plaatje

Bronnen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...

Dat heeft de bacterie het slimst aangepakt. Die is onzichtbaar. (voor mensenogen)

Wandelende tak. Toegevoegd na 8 minuten: Platvis.

Wat vind je hiervan..? Gebroken botten als mes..... De universiteit van Harvard (Cambridge) heeft een kikkersoort ontdekt die zich verdedigd door zijn eigen botten te breken en als mes te gebruiken. Als de kikker in gevaar is verbreekt hij door middel van spierkracht de kraakbeenverbinding tussen 2 stukjes bot in de tenen van zijn achterpoot. Normaal worden deze botten bij elkaar gehouden door een klein botkapje, maar door de spierkracht schiet het scherpe botje door de kikker zijn vel als een soort kattenklauw. Doordat de onderzoekers alleen nog maar dode exemplaren van deze kikker onderzocht hebben weten ze nog niet hoe hij zijn 'klauw' terugtrekt.

Er zijn maar weinig insecten die kiezen voor de aanval, de meeste soorten hebben een zeer goede camouflage. Sommige soorten zijn echte meesters in vermomming en lijken sprekend op een takje, een doorn of een blad. Bekende voorbeelden zijn de wandelende tak en het wandelend blad, sommige motten zijn nagenoeg onzichtbaar als ze op een boombast zitten. Op de foto de poppen van het oranjetipje, een vlinder. De 'doorns' zijn werken als een prima camouflagepak.

Een spin. Bouwt een heel netwerk dat behoorlijk onopvallend is maar wel plakkerig is. Hij/zij gaat in een hoekje zitten wachten tot er ierts eetbaars tegenaan vliegt. Kruipt dan snel naar het slachtoffertje toe en heeft weer te eten. Alleen de spin zelf is niet onzichtbaar maar verbergt zich zelf.

De mens in ieder geval niet, zoals dat wel het geval is bij de andere vraag... Toegevoegd na 1 minuut: Honden trouwens ook niet, maar dat terzijde... Toegevoegd na 8 minuten: Het meest bizarre en ingenieuze verdedigingsmechanisme vind ik toch wel die van de octopus. Hij kan zowel de kleur van zijn huid als de huid zelf aanpassen aan zijn omgeving. En dat heb ik nog niet bij andere dieren gezien. Getuige dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ckP8msIgMYE Toegevoegd na 10 minuten: Voor de octopus is dit trouwens zowel een verdedigings- als aanvalsmechanisme, aangezien het dier zich noch bovenin noch onderin de voedselketen bevindt.

Ik vind een egel altijd wel slim... zodra er gevaar dreigt: oprollen maar en geen dier die van stekeltjes in zijn mond houdt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100