Is gamen slecht voor je ?

Zijn er ook bronnen / onderzoeken die dat beweren ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Slecht voor iemand: Ja en nee.
Soms is het goed voor je motoriek, maar als het een verslaving wordt is het niet meer zo gezond.
Buitenspelen blijft gezonder :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat alles op zijn tijd goed is. Verslaving aan een spel is niet goed, maar weleens een spelletje doen is wel goed. Goede ontspanning op zijn tijd. Maar ga niet helemaal in een andere wereld leven dan die waar je echt in bestaat en leeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alleen maar games speelt, dan beweeg je te weinig, en ga je daar op veel manieren last van krijgen.
Maar het is bewezen dat kinderen van nu beter en sneller zijn met logische oplossingen. Dit komt omdat spelletjes deze eigenschap aansterkt door consequent de speler een probleem voor te leggen. Dat kan een puzzel zijn, maar ook vijanden die op je schieten. In alle gevallen blijft het een soort puzzeltje, daar wordt je in ieder geval niet dommer van.
Maar doe het met mate! Je moet nog steeds beweging krijgen, sporten, sociaal zijn, studeren enzovoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gamen is in principe niet slecht voor een mens. Het voorziet het brein van stimuli die moeilijk buiten de virtuele wereld te realiseren zijn. Echter, ieder mens is verschillend en dus zullen er ook genoeg mensen zijn voor wie gamen slecht is. Denk aan patienten met aanleg voor epilepsie of gameverslaving.

Naar de invloed van gaming op het brein wordt momenteel veel onderzoek gedaan. Met name de mogelijke correlatie tussen shooters en gewelddadig gedrag is dikwijls onderwerp van studie, maar heeft vaak te lijden onder de vooroordelen van de onderzoekers. Kortom, over je vraag is nog geen consensus bereikt in de psychologie en zal voorlopig nog wel onderwerp van discussie blijven bestaan.

Zie de links hieronder voor meer informatie.