Hoe kun je zoeken naar wetenschappelijke artikelen die zijn gebaseerd op een ander wetenschappelijk artikel?

Ik heb een probleem dat ik onderzoeken moet vinden die gebaseerd zijn op een onderzoek van een andere wetenschapper, er blijkt ergens een functie te zijn waarbij dit kan. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het knap vinden als je een artikel kon vinden dat NIET op andere wetenschappelijke artikelen is gebaseerd. Een beetje artikel heeft al gauw een referentielijst van een paar pagina's, wat betekent dat het artikel in meer of mindere mate uitgaat van bevindingen die in andere artikelen zijn gepubliceerd. Toegevoegd na 1 minuut: Je zou eventueel een kunnen kijken naar een meta-analyse. Dat is een wetenschappelijk onderzoek waarin de resultaten van verschillende eerdere onderzoeken worden samengevoegd en opnieuw worden geanalyseerd.

Via de social citation index

Kijk eens op Google scholar. Deze site werd mij tijdens m'n opleiding aangeraden door docenten. Hier kun je veel wetenschappelijk materiaal vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100