Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je zoeken naar wetenschappelijke artikelen die zijn gebaseerd op een ander wetenschappelijk artikel?

Ik heb een probleem dat ik onderzoeken moet vinden die gebaseerd zijn op een onderzoek van een andere wetenschapper, er blijkt ergens een functie te zijn waarbij dit kan. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

12 jaar geleden
863
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou misschien ook in de referentielijst kunnen kijken van het artikel.
Drepolli
12 jaar geleden
Ik heb een specifieke wetenschapper nodig, er is namelijk 1 iemand die heeft een onderzoke gedaan en anderen hebben er op uitgebouwd. Ik heb onderzoeken nodig waarbij een specifieke wetenschapper gebruikt is

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou het knap vinden als je een artikel kon vinden dat NIET op andere wetenschappelijke artikelen is gebaseerd. Een beetje artikel heeft al gauw een referentielijst van een paar pagina's, wat betekent dat het artikel in meer of mindere mate uitgaat van bevindingen die in andere artikelen zijn gepubliceerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou eventueel een kunnen kijken naar een meta-analyse. Dat is een wetenschappelijk onderzoek waarin de resultaten van verschillende eerdere onderzoeken worden samengevoegd en opnieuw worden geanalyseerd.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Via de social citation index
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op Google scholar. Deze site werd mij tijdens m'n opleiding aangeraden door docenten. Hier kun je veel wetenschappelijk materiaal vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding