Isomeren zijn stoffen die met elkaar overeenkomen doordat zij hetzelfde aantal en dezelfde soort atomen bevatten, maar die van elkaar verschillen door de wijze waarop die atomen onderling zijn verbonden of geschikt. Anders gezegd, isomeren zijn stoffen met dezelfde molecuulformule, maar een andere structuurformule.

Ethanol (een alcohol) en dimethylether bijvoorbeeld bestaan elk uit 6 waterstofatomen, twee koolstofatomen, en een zuurstofatoom; alleen de volgorde van de bindingen is verschillend.

voor meer informatie: zie de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kort gezegd komt het er op neer dat de molecuulformule hetzelfde is en de structuurformule anders, zoals te zien in de bron.