Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor steen is dit?

Ik vraag mij af wat voor steen dit is? Ik heb al gezocht op het internet maar vind het niet. Hij is oranje met precies zwarte putjes in en eindigen met een roze rand. Weet er iemand welke dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je er een foto van maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk agaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ze geplaatst :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Mijn man, die geoloog is, zegt dat het waarschijnlijk een agaat is. Op de tweede foto zie je nog wat kristalletjes waar de holte als laatste is dichtgegroeid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou wel de agaat kunnen zijn. Alleen zit je met het probleem dat je bij stenen zoals een agaat redelijk veel soorten kleuren en motieven hebt en dat je nooit zekerheid hebt van je steen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, daarom zegt zelfs mijn man als geoloog "waarschijnlijk". Hij weet het ook niet helemaal zeker, maar die band die er doorheenloopt is wel heel agaatachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok bedankt :)
Het is een jaspis. Een half-edelsteen die in Nederland wel vaker gevonden wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is wel erg licht voor jaspis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou wel de agaat kunnen zijn. Alleen zit je met het probleem dat je bij stenen zoals een agaat redelijk veel soorten kleuren en motieven hebt en dat je nooit zekerheid hebt van je steen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing