wat is het menselijke drukpunten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Amadea
12 jaar geleden
Drukpunten als werkwoord bedoeld? Of moet de vraag zijn: Wat zijn de menselijke drukpunten, en gaat het over EHBO?

Het beste antwoord

Er zijn 360 drukpunten in het menselijke lichaam. Dat zijn plekken waar zenuwuiteinden zitten of waar zenuwen splitsen of elkaar kruisen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die "drukpunten" zijn een nog steeds onbewezen theorie van de Chinese acupunctuur. Vreemd genoeg schijnt het soms, maar lang niet bij iedereen, te werken.
Mijn ervaringen zijn dat het vooral werkt bij mensen met een hoge verwachting van het resultaat. Wat even vaak weer uitloopt op teleurstelling. Wat niet wegneemt dat er ook wonderlijke "genezingen" mogelijk zijn.
Ook hier is het een oncontroleerbare markt voor genezers . Niet iedere acupuncturist, hoe indrukwekkend zijn kliniek ook moge zijn. is een vakman.