als alle chinezen tegelijk vanaf 2 meter op de grond vallen, kunnen zij dan een aardbeving veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Haha, interessant.

Mijn hypothese ziet er als volgt uit:
Er wonen volgens wikipedia anno 2009 1338612968 chinezen in China. Ik ga er van uit dat het gemiddelde gewicht van hen 35 kilo is.

Dat zou betekenen dat 4685145388 tot de 10e macht het gewicht zou zijn in kilo's dat tegelijk op de grond zou komen. Dit moet dan nog vermenigvuldigd worden met de snelheid waarmee ze vallen en dan heb je het effect wat het heeft op de aarde.

Ik denk persoonlijk dat dit inderdaad voor een aardbevind zou kunnen zorgen, of deze dan ook hier voelbaar zou zijn is een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier is al een keer een poging mee gedaan, een paar jaar geleden probeerde een beweging mensen zo ver te krijgen dat ze massaal (500 miljoen mensen waren er nodig voor de berekening) op zouden springen. De kracht op de aarde wanneer ze tegelijkertijd vervolgens de grond zouden raken zou de aarde in een betere baan om de zon brengen en volgens die beweging dus ook een beter leven.

ik heb er nooit meer wat over gehoord adt verklaart een hoop denk ik ;)

de aardschors is in grote platen verdeeld en wanneer deze over elkaar heen schuiven dan krijg je dus het fenomeen aardbeving. Het op de grond vallen vanaf 2 meter hoogte door zeg een 1,5 miljard mensen zal niet hetzelfde bereiken.

Dus nee onmogelijk (slechts mijn mening niet zozeer gebasseerd op wat knip en plak werk van wikipedia ofzo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een meetbaar trilling, maar onvoldoende voor een aardbeving. Hedt mensdom is maar nietig en onbetekenend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor echt niet alle gewicht van alle mensen is marginaal tov de aardmassa...

Broodje aap poging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, in geen enkel geval denk ik! Wij zijn t.o.v. de aarde, slechts wat bacteriën op onze hoofdhuid zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer is iets een aardbeving? Feit is wel dat enige jaren geleden de seismologen een trilling hebben waargenomen in de buurt van pinkpop die veroorzaakt werd doordat het publiek massaal stond mee te springen op het ritme van een band.