Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de opleiding Allround Laborant doen zonder wiskunde?

Ik heb mijn vmbo tl diploma, hierna toerisme gedaan, hier a havo, beide niks. Wil nu hiervoor gaan maar ben bang dat ik niet wordt toegelaten. Ik wil de bbl variant doen. Iemand ervaring met vrijstellingen of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
535

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies heb voor diploma's maar ik neem even aan dat je toerisme en havo niet gehaald hebt.

Vrijstellingen gelden in principe alleen als je meer hebt geleerd dan de basiseisen van de opleiding. Dat is bij jou zo te horen niet het geval. Hiervoor komen je niet-afgemaakte opleidingen ook niet in aanmerking waarschijnlijk (afhankelijk van hoe ver je bent gekomen).

Ik lees op de site van het ROC op deze pagina:

http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=3969

Dat de basiseis "Kaderberoepsgerichteleerweg, Gemengde leerweg of Theoretische leerweg" is. Er worden geen specifieke vakkenpakketten genoemd, dus ik neem aan dat je zonder meer in aanmerking komt.

Wel is het mogelijk dat ze een intakegesprek zullen houden. Wees dan voorbereid met een goed verhaal over waarom je deze keer de opleiding wel gaat afronden. Aan de hand van dit gesprek zullen ze je adviseren om wel of niet de opleiding te gaan doen, maar volgens mij blijft de keuze aan jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding