als er altijd een gesloten stroomkring moet zijn,hoe werkt dat dan bij een dynamo?

want er gaat van de lamp niet een draadje terug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Het frame van je fiets is de massa, het zogenaamde tweede draadje.

Toegevoegd na 12 minuten:
Je kan het zelf nagaan door je koplamp open te maken. Dan zie je dat het lampje 2 aansluitpunten heeft (de schroefdraad, en het puntje aan de onderkant.
De ene kant maakt verbinding met het draadje, de andere kant met de metalen behuizing van je lamp, en dus de beugel waarmee die aan je fiets bevestigd is.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een dynamo zijn zowel de lamp als de dynamo aangesloten op het stalen frame van de fiets. Dit is genoeg om de stroomkring rond te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaat inderdaad geen draadje terug, maar via de metalen delen van je fiets gaat de stroom weer terug naar de dynamo.