Waarvoor staat EOS?

Waarvoor staan de letters EOS van het wetenschappelijk magazine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Eos is de Griekse godin van de dageraad.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Eos beloofde ‘Technologie voor de mens’. De eerste hoofdredacteur, Jef Anthierens, dweepte met de klassieken, vandaar de wat vreemde naamkeuze voor een techblad. Eos, de Griekse godin van de dageraad, moest symbool staan voor het dagen van een mooiere, betere wereld. ‘Niet de vooruitgang bedreigt de mens, maar de onwetendheid’, was het leidmotief bij het eerste nummer en die onwetendheid wou het prille blad bestrijden door wetenschap en techniek toe te lichten, te verklaren, uit te leggen en te situeren. Kortom, door te populariseren.