Waarom wordt de Titanic niet geborgen?

Ik weet dat er al een deel van de romp geborgen is, maar waarom de rest niet, is het een geldkwestie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.4K

Het beste antwoord

Nog steeds zijn ze bezig met onderzoeken van het wrak. Het is inmiddels bekend dat de Titanic nooit geborgen kan worden.
Ze hebben ontdekt dat de Titanic is besmet met een bacterie, die langzaam het ijzer “opeet”. Het zal nog wel vele jaren duren, maar dan is de Titanic van de zeebodem verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat zou tientallen miljoenen kosten, terwijl er weinig meer te halen valt. Bovendien is 't vooral één stuk roest geworden. Verder ziet men 't als graf voor vele doden. Als de rederij geen toestemming geeft, mag 't ook sowieso niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ligt veel te diep, dus dat kost veel meer dan dat het oplevert... Anders hadden ze dat allang gedaan hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te diep, te duur, en vermoedelijk zou er weinig tot niets van over blijven als je het naar boven haalt.
Regelmatig wordt met de nieuwste technieken geprobeerd zo gedetailleerd mogelijk onderzoek te doen naar het wrak, maar zelfs dat valt op die diepte om de donder niet mee. En het is ook maar de vraag of er nog echt gegevens naar boven komen die een dergelijke hachelijke en buitengewoon kostbare onderneming de moeite waard zouden maken.

In elk geval heeft het helemaal niets te maken met mogelijke complottheorieen die tot op de dag van vandaag - bijna 100 jaar later- nog steeds de ronde doen. Voornamelijk een geldkwestie inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi omschreven +1 :-)
Omdat men de grafrust wil bewaken.

Er is geen enkel extra nut om het omhoog te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enerzijds is het een graf wat niet zomaar geborgen mag worden en anderzijds ligt dit wrak zo diep dat de kabel waar je een dergelijk gewicht mee zo kunnen ophijsen door de lengte zo zwaar zou worden dat hij onder zijn eigen gewicht zou breken, in wateren die regelmatig door ijsbergen bezocht worden is het dus een schier onmogelijke opdracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nut? Hij is al helemaal ontdaan van alle waardevolle zaken. Grafrust ?? Kun je dat afdwingen ??? Ik denk het niet.