Hoe kan ik mijn stamboom vinden? Ik zou graag weten vanwaar we afkomstig zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (7)

Ga eens na de site www.genealogieonline.nl
Daar kun jij je gratis laten registreren en een oproep doen.
12 jaar geleden
Bij je gemeentearchief, en die van je ouders, en grootouders etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als nog niemand in jouw familie ooit jullie familiestamboom heeft uitgezocht, kun je die alleen maar vinden door hem zelf uit te zoeken. Je start dan bij het gemeentearchief van de plaats waar je voorouders geboren zijn, en volgt als het ware het spoor. Als je niet weet waar je grootouders geboren zijn, begin je bij de plaats waar je ouders geboren zijn. Je kunt een kwartierstaat maken, dan zet je ál je voorouders op een rij, waarbij je dus bij elke generatie ongeveer het aantal mensen verdubbelt. Dit is ontzettend veel werk, maar geeft veel informatie. De meeste mensen zoeken echter de stamboom van één familie uit, bijvoorbeeld de familie van jouw familienaam, of die van je vader of moeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genlias helpt u bij het uitzoeken van uw stamboom met behulp van gegevens uit de burgerlijke stand.

Toegevoegd na 40 seconden:
http://www.genlias.nl/nl/page0.jsp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je geluk en heeft iemand jouw stamboom of in elk geval een deel daarvan al gemaakt. Google maar eens op "genealogie" en je naam. Je moet ook een systeem hebben om je stamboom gemakkelijk op te slaan. Neem bv het gratis programma My Heritage (te downloaden) Hierin kun je in een boomstructuur de gevonden gegevens kwijt. Omdat bij de burgerlijke stand geboortegegevens 100 jaar, huwelijken 75 jaar en overlijden 50 jaar geheim zijn moet je de gegevens van zeg de laatste 100 jaar bij je familie vandaan halen of op de manier zoals ik gezegd heb. Als je my heritage hebt en je hebt een persoon ingevuld dan onderzoekt het programma of die persoon al bekend is. Zo ja dan kun jesoms hele stukken stamboom overnemen.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op deze site http://www.stamboomforum.nl en zoek eens onder de naam die je wilt uitzoeken, misschien is er al iemand mee bezig en is er hier op deze site al wat van te zien en anders kun je van hier uit ook vragen stellen over de naam waar u wat meer van wilt weten.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er van af waar je voorouders vandaan komen. Genlias etc. zijn heel geschikt als je voorouders al voor 1900 in Nederland zijn geboren. Als je b.v. Turkse of Chinese voorouders hebt, kom je daar niet ver mee. Dan zul je vaak naar de plaatsen moeten waar ze vandaan komen.