wat moet men met salpeterzuur in een kaasfabriek

Dit naar aanleiding met een ongeluk in dronrijpse kaasfabriek.Want bij salpeterzuur hoeft wat zwavelzuur en glycerol en je hebt nitroglycerine.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

salpeterzuur wordt gebruikt om machines en instalaties te reinigen door het met natriumhypochloride te mengen krijg je nl chloordioxde een gasvormige chloor welk in het reinigingswater automatisch aangemaakt word.alle leidingen en tanks worden daar mee gespoeld waarna alle bacterien en schimmels die er niet horen dood zijn, de chloordioxide breekt daarna snel af waardoor deit een voedselveilige methode is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb op de radio gehoort dat het was om tankwagens schoon te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Journalisten roepen dus ook maar wat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://player.omroep.nl/?aflid=10263499
Het was op het nosjournaal vanmiddag.
Zo simpel is TNT niet te maken hoor, echt niet...

Salperzuur zal wel gebruikt worden om te desinfecteren in de fabriek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee joh, lees nou even mijn recept ;)
AWM
14 jaar geleden
(minduimpje was uiteraard niet van mij...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij