Het weg gooien van kauwgom's op straat kost levens van de vogels, isdat zo?

Want vogels denken dat die kauwgoms brood zijn en proberen te eten. Maar de kauwgom blijft in de navel plakken. En dan kunnen ze niet meer eten en drinken. En dan gaan ze dood door honger en dorst...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Okee, er zal best weleens een vogel dood gegaan zijn aan kauwgom, maar er zijn veel erge dingen! Ze raken ook klem in plastic six-packs, visdraad enz. enz. Dus mocht u dat allemaal af willen schaffen mijn tip: Ga de politiek in en richt een partij op 'Extreem Groenlinks' :P

Bronnen:
Mijn hersens

er zal heus weleens een vogel dood zijn gegaan aan kauwgum maar meer aan plastic , steentjes , metaal en ander afval ook word kauwgum al snel keihard en breekbaar

Inderdaad, er zijn al verhalen bekend waar (meestal kleinere) vogels bezwijken aan kauwgom. Los daarvan is het ook bekend dat weggegooid kauwgom niet afbreekbaar is dus ook niet door moeder natuur verwerkt wordt. Voor wie het ook niet weet, kauwgom wordt ook niet door de mens 'verteerd'.

ik werk al ruim 18 jaar op een vogelopvang, en ben het nog niet tegengekomen. wat wel heel vaak voorkomt is dat vogels plastic van een six-pack om de snavel krijgen, en zodoende niet meer kunnen eten. ook visdraad zorgt voor erg veel ellende. Toegevoegd na 1 minuut: de kauwgom wordt natuurlijk erg snel hard, en levert dan geen gevaar meer op. mij lijkt het een broodje aap verhaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100