Het weg gooien van kauwgom's op straat kost levens van de vogels, isdat zo?

Want vogels denken dat die kauwgoms brood zijn en proberen te eten. Maar de kauwgom blijft in de navel plakken. En dan kunnen ze niet meer eten en drinken. En dan gaan ze dood door honger en dorst...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Okee, er zal best weleens een vogel dood gegaan zijn aan kauwgom, maar er zijn veel erge dingen!

Ze raken ook klem in plastic six-packs, visdraad enz. enz.

Dus mocht u dat allemaal af willen schaffen mijn tip: Ga de politiek in en richt een partij op 'Extreem Groenlinks'

:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er zal heus weleens een vogel dood zijn gegaan aan kauwgum maar meer aan plastic , steentjes , metaal en ander afval
ook word kauwgum al snel keihard en breekbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik compenseer die rare minnen even, +
plastic is idd een ramp, ook voor zeevogels.
en wat dacht je van watervogels die loodjes binnenkrijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of eendenkuikens die helemaal verstrikt zitten in een weggesmeten stuk vislijn, inclusief haak? Zelf gezien bij ons in de singel (en ja, we hebben het wurm losgeknipt, hoor)
Inderdaad, er zijn al verhalen bekend waar (meestal kleinere) vogels bezwijken aan kauwgom.

Los daarvan is het ook bekend dat weggegooid kauwgom niet afbreekbaar is dus ook niet door moeder natuur verwerkt wordt. Voor wie het ook niet weet, kauwgom wordt ook niet door de mens 'verteerd'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werk al ruim 18 jaar op een vogelopvang, en ben het nog niet tegengekomen.
wat wel heel vaak voorkomt is dat vogels plastic van een six-pack om de snavel krijgen, en zodoende niet meer kunnen eten.
ook visdraad zorgt voor erg veel ellende.

Toegevoegd na 1 minuut:
de kauwgom wordt natuurlijk erg snel hard, en levert dan geen gevaar meer op.
mij lijkt het een broodje aap verhaal.