Wat eten vogels?

Ik bedoel dan er ook bij alle vogels uilen en pinguins enz. ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

alle vogels eten iets anders ,papagaaien .noten en harde zaden
reigers vissen en kleine dieren
pinguins vissen en kril
uilen muizen kikkers etc
kraaiachtige aas
lijsterachtige zaad en fruit
verder is er een grote groep die pure zaadeters zijn en een roep die insecten eet
ganzen eten veel grassen
flamingo's eten garnalen
en ga zo maar door,wat een vogel eet is net zo divers als wat een mens of een ander dier eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

patatje flip.

ze eten haast alles , maar meeste brood & zaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
patatje flip is heerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de zuidpool is gee brood en zaad
Heel algemeen gesproken heb je bij vogels vissers, jagers en verzamelaars. Daarnaast zijn er aaseters.

Vissers: bijvoorbeeld de reiger
Jagers: bijvoorbeeld valken, uilen eten muizen en ander klein rennend grut.
Verzamelaars: Merels eten bessen, (pimpel)mezen eten zaden en granen maar ook een rups of worm laten ze niet gaan
Aaseters: gieren, kraaien eten dode dieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een link bijgevoegd van de site waar u per vogel kunt zien wat deze zoal lekker vindt, bv. zaden, vetbollen, wormen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle vogels neemt, dan is het antwoord alles.

Op basis van de snavel kan je vaak zien wat ze eten:

Vogels met een lange snavel eten vaak beestjes en planten in het water. Ze hebben meestal ook zwemvliezen. Hele lange snavels hebben veel viseters

Vogels met een kleine puntige snavel eten vooral zaden

Vogels met een kromme snavel eten vlees / vis / andere vogels

Vogels met een platte bek filteren deeltjes uit water, eten planten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd dat niemand insekten zegt. Want dat eten volgens 't meest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huismus bijvoorbeeld, eet geen insecten
wat wij op voorraad hebben op de vogelopvang:
gemengd graan, duivenvoer, opfokkorrels, universeel (bevat vnl gedroogde insecten), vis, eendagskuikens, diner, kattenbrokjes.