Hoeveel decibel bevatten Strijkers en Nitraten?

Ik heb wat strijkers + Nitraten gekocht.
De maxium decibel grens in Nederland is 156dB (op 2 meter).
Ik ben benieuwd wat strijkers en nitraten voor decibel bevatten.
En ik wil ook weten of er vuurwerk is van 157/158 dB?

Alvast bedankt,
vuurwerkfanaat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Er zijn veel soorten strijkers en nitraten. Dus er zijn verschillende metingen en cijfers. Ik heb gegevens kunnen vinden voor de Duitse Pirate Strijkers (Groene):

Petard
NO. 1174 Klasse II
Lautstärke 120 dB (A) !

Meer kan ik niet vinden. Ik denk niet dat een strijker of een nitraat boven de dB grens komt. Als je het over een Cobra 6 hebt dan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dan weet ik dat ook weer!