Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het hele spectrum van dingen die toentertijd in zijn ogen wetenswaardig waren. Een soort geestelijk alleseter dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erasmus had als beroep Filosoof, humanist, auteur. heeft heel veel geschreven en stukken vertaald uit het grieks
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ronron1212
14 jaar geleden
Priester
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ ronron1212 wanneer je op de site van wikipedia kijkt zul je zien dat de door mij genoemde beroepen juist zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desiderius_Erasmus
Bij de bron welke je zelf vermeld is helaas niet te lezen dat hij ook priester zou zijn geweest. Kun je dat met een andere bron wel laten zien?
ronron1212
14 jaar geleden
Ook op de door jou aangegeven site staat op de eerste regel nederlands piester
ronron1212
14 jaar geleden
Ik zeg overigens niet dat de jou aangegeven beroepen fout zijn ik vul aan hij was piester
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ronron1212, ben overtuigd, ik heb dat volledig gemist
Erasmus was een geestelijke. Hij heeft zich met name als rondreizende geleerde naam en vaam bezorgd. Hij deed voor al onderzoek naar de taal.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing