Water verdampt,maar komt weer terug in de vorm van regen,condens of sneeuw,dus als ik het goed begrijp is water voor eeuwig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

We verliezen voortdurend een heel klein beetje.
Hoog in stratosfeer wordt waterdamp bestraald met UV licht vanaf de zon. Daardoor wordt het water daar gesplitst in waterstof en zuurstof. De waterstof 'verwaait' met de zonnewinden de ruimte in. De zuurstof zakt door zijn gewicht naar beneden.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziehier het juiste antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt. dit gegeven heb ik nog gebruikt in een antwoord op een vraag of de aarde zwaarder of lichter wordt.

Andere antwoorden (6)

Heel juist, er gaat geen druppel verloren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wel hoor. Een paar duppels. Lees mijn antwoord eens...
Ja, er is altijd evenveel water op aarde. Het probleem is dat het vaak niet voorhanden is waar nodig en dat het gezuiverd moet worden voordat het gedronken & gebruikt kan worden. Maar er gaat geen water verloren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, water zal er blijven. Het grote probleem is dat het vervuilt, en dat het dan dus moeilijk is om weer schoon te krijgen. Water dat bijvoorbeeld door een smerige fabriek gebruikt wordt, gemengd wordt met allerlei giftige stoffen en daarna geloosd wordt bevat uiteraard nog gewoon de watermoleculen, maar het is sterk vervuild en daardoor niet meer water in de engste zin van het woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdampen, bevriezen of condenseren zijn geen chemische, maar natuurkundige processen. De watermoleculen blijven dus intact. Alleen de verschijningsvorm verandert. Daarom blijft het aantal moleculen gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op kosmische schaal is water al helemaal niet voor eeuwig. Het is een verbinding tussen zuurstof en waterstof. Deze kan onder bepaalde omstandigheden ontstaan, maar ook weer verbroken worden.
Water is dus zeker niet voor eeuwig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet kringloop en je hebt het idd goed begrepen!