Zijn we al bezig met de technologie voor het jaar 3000?

"Over 1000 jaar zijn er al tijdmachines" of "Over 1000 jaars leven we samen met robots"
Dit wordt allemaal wel gezegt. Maar wordt er ook gedaan?
Zijn we nu eigenlijk al bezig met die technologie voor 1000 jaar later? Of wachten we af totdat er een slim iemand wordt geboren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*gezegD

Antwoorden (12)

van tijdmachine's geloof ik geen klap.
Ik ben christelijk en ik zie het voor me dat we in het jaar 3000 terug in de tijd gaan voor 3000 jaar. En dat we daar Jezus zien rondlopen.
Of mensen zullen dan zeggen 'ja hij bestaat'.
Of dan kloppen de bijbelverhalen ook niet meer. anders stond er vast wel in, er kwamen nog vreemdelingen uit het jaar 3000. en zij gingen in een 'huisje' zo weer terug, zo snel als de bliksem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo zou het toch kunnen gaan.
maar nee, gelijk een min:s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Jezus loopt volgend jaar al rond, ikzelf namelijk. En ik zal ons terug in de tijd katapulteren. Let op, niet naar de middeleeuwen, maar wel naar de tijd dat men nog waarden en normen kende en amper technologie.
We zijn er absoluut al mee bezig.

Wat betreft tijdreizen: Dit is zeer onwaarschijnlijk dat dit ooit kan. En waarom? Omdat we nu geen mensen uit de toekomst op bezoek krijgen.

Andere technologie: Ik dwenk dat de robots niet van het jaar 3000 zullen zijn, maar van het jaar 2000 zijn.

- Auto industrie is compleet gerobotiseerd
- Gasbuizen worden binnen enkele jaren compleet door robots onderzocht & onderhouden (http://www.universiteittwente.nl/organisatie/stories/robotinbuis)

- Mensen worden nu al geassisteerd bij dagelijkse taken door robots [http://www.cyberdyne.jp/English/index.html]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik schat dat dat nog een kleine 1000 jaar zal duren, helaas...

We wachten al duizenden jaren op iemand die slim wordt geboren, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben er al 37 jaar hoor;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slimmerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het echte genie, ik, komt volgend jaar aan de oppervlakte.
technologie gaat stap voor stap steeds verder. En men streeft naar steeds meer gemakken voor de mens en steeds goedkopere productiemogelijkheden voor producten. Hopelijk blijft men ook gericht op veiligheid en milieu.
Als de wetenschap stap voor stap steeds verder gaat, bereiken we bepaalde doelen wel. Al denk ik dat de wetenschappers met de nabije toekomst bezig zijn. De technologie over een kleine duizend jaar maken ze zelf toch niet meer mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ben je mal, wie dan leeft wie dan ontdekt!
We zijn hooguit bezig met technologien voor de volgende generatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is hard bezig zichzelf overbodig te maken, maar of dat nog 1000 jaar duurt...

Tijdreizen komt niet. Wel de vlucht naar voren:
- invriezen om later weer te worden geactiveerd
- kloning
- reis naar andere planeten
- een nog groter klassenverschil als nu; die, die in het
raamwerk passen en het 'goed' gaat en die, die
daarbuiten vallen.

Eens kijken wat m'n glazen bol nog meer vertelt....
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je ook in je glazen bol ff kijken wanneer ik nou een keer langs de Mcdonalds ga?
Ben d'r al een tijdje niet meer geweest:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juda, we hebben het hier over jaar 3000. Dan is van je vettige hamburger met smaakversterkers erg weinig over.
We kunnen in de verste verte niet bevroeden hoever de technologie over 1000 jaar gevorderd is. Ik geloof dat er dan niets meer van wat wij nu gebruiken,aanwezig zal zijn! Dit wel onder voorbehoud,dat de mensheid dan nog bestaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat het maar langzaam gaat met die technologische ontwikkeling. Ik weet niet wat jullie vroeger dachten bij het zien van sci-fi, of commercials uit de jaren 60 met een toekomst beeld, maar de prognose was toch dat we allang vliegende auto's enzo zouden hebben?

Ik denk dat we qua technologie enorm geremd worden door het systeem. Zo lijkt er haast geen producent te zijn die producten wil maken die langer dan 5 jaar blijven bestaan. Winst is belangrijker dan innovatie. Een auto die gratis rond kan rijden had er echt al op 10 verschillende manieren kunnen zijn, ware het niet dat de olie-magnaten dat "liever niet hebben".

Over 1000 jaar (hopelijk over 10 jaar, hup crisis...!) is dat vast anders. Als we zulke patronen kunnen doorbreken, zal het snel gaan met de technologische vooruitgang. Zo snel, geloof ik, dat we ons totaal niet voor kunnen stellen hoe we (geestelijk/maatschappelijk gezien) leven over een paar honderd jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In techniek of wetenschap sta je altijd op de schouders van de generatie voor je dus in die zin dus wel.
In een ander opzicht natuurlijk weer niet want we hebben er geen flauw benul van hoe de wereld er over 100 jaar uit ziet; als mensen gaan voorspellen hoe de toekomst er uit ziet trekken ze altijd bestaande lijnen door en de geschiedenis leert ons dat we daar juist keer op keer mee de fout in gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang-lang-geleden vond men het wiel uit. Da's technologie die zelfs nu, duizenden jaren later, nog steeds bruikbaar is. En over duizend jaar zal die tech ook nog best z'n toepassingsgebieden hebben. Maar de meeste uitvindingen houden het niet zo lang vol omdat ze vervangen worden door nieuwe uitvindingen. Of we nu met iets bezig zijn dat duizend jaar mee gaat, is koffiedikkijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die tijdmachines ooit uitgevonden worden, dan zouden er nu mensen uit de toekomst moeten zijn die terugkeren naar 2009.

Die ons dan allang (in 2007? of in 1997? of 1n 1807?) de bouwtekeningen van die tijdmachine gegeven zouden hebben.

Dat die mensen er niet zijn is dus een bewijs dat die tijdmachine nooit zal worden uitgevonden.

Maar even zonder gekheid. Je kunt je onmogelijk voorstellen hoe het zal zijn in het jaar 3000. Stel je eens voor, voor de grap, dat er in 1909 een samenkomst van de meest knappe koppen van die tijd de toekomst was gaan zitten uitdenken.
Wat je dan krijgt is dat alleen de trends van dat moment worden doorgetrokken. Maar onmogelijk de situatie van nu, die hadden ze domweg niet kunnen indenken. De politiek, de technologie, het was 'onvoorstelbaar' toen.

Kijk naar een science fiction film uit de jaren 60. Wat zie je dan? Super-jaren-60. Maar geen jaren 80, het lijkt er niet op.

In 1875 deed men een voorspelling in Londen: in 1925 zal de paardenstront in de straten tot aan de dakgoten komen.
Dat wees de trend namelijk echt uit. Toen werd de auto uitgevonden....

Het enige dat we zeker weten is dat de toekomst anders zal zijn dan we nu *kunnen* denken. Wat niet wil zeggen dat we het niet moeten doen. Dat wel. Dat is verstandig en voorkomt ongelukken en het is ook leuk. Maar het zal *anders* zijn, dat staat vast....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed geantwoord +1
als er over 1000 jaar al tijdmachines zijn hoe komt het dan dat nog niemand uit die tijd ons een bezoek heeft gebracht en de geschiedenis zodanig heeft aaangepast dat er geen rampen etc meer gebeuren?
techniek is een voortschrijdend proces waarbij voortgebordurd word op ontwikkelingen van nu voor de ontwikkelingen van later.