Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat de meeste dieren bijv. Een natuuramp al eerder aan voelen komen voordat de mensheid het weet?

In Limburg was pasgeleden een kleine aardbeving en zo ong. 10 minuten van te voren begon mijn hond heel raar te doen is er onderzoek naar gedaan hoe dit kan zojaa hoe kan dit dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
774
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das grappig, mijn hond begon 10 minuten geleden ook raar te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....het dieren'rijk' en het mens'dom'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ojee jorryt, ik zet me vast schrap voor de klap ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of tsunami...
slik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En leven jullie nog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dieren kunnen meer voelen dan mensen, ze voelen de voorschokken die wij niet voelen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ze noemen het 'het zesde zintuig van dieren'.
Volgens mij is het niet 100% duidelijk hoe het komt dat dieren zoiets kunnen aanvoelen. Het kan zijn dat dieren beter geluidsgolven een voorschokjes kunnen waarnemen. Vooral olifanten kunnen goed schokjes voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. dieren hebbe n een soort sixth sense. Ze voelen dit van te voren aan. Hun zintuigen zijn veel gevoeliger als van een mens. Zie bron,link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dat allemaal precies zit, weten de geleerden nog lang niet. Er was al een vermoeden, en Elsevier schreef vorige week, dat het volgens de nieuwste inzichten te maken heeft met een subtiele verandering in de samenstelling van het grondwater, voorafgaande aan een aardbeving. Sommige dieren zijn daar gevoelig voor.

Hier het hele artikel(tje)

"AARDBEVINGEN Het vermoeden dat dieren een aardbeving voelen aankomen, zou wel eens kunnen kloppen. In het International Journal of Environmental Research and Public Health beschrijven onderzoekers hoe voorafgaand aan een aardbeving de samenstelling van het grondwater subtiel kan veranderen. Sommige diersoorten lijken daar gevoelig voor. De wetenschappers werden geïnspireerd door een kolonie padden in het Italiaanse L’Aquila, die in 2009 enkele dagen voor een aardbeving wegvluchtte."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding