Is er direct bewijs dat Egyptenaren hebben bestaan?

Ze zeggen dat piramides en dergelijke door de egyptenaren zijn gebouwd maar is hier een direct bewijs voor? zou het niet kunnen dat dit door buitenaardse wezens zijn gebouwd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

nee maar omdat de egyptenaren in die tijd daar waren waar het gebouwt werd ,neem ik aan van wel. en waarom zouden buitenaardse wezens het hebben gedaan? kan je net zo goed zeggen de kabouters of een reus..

Toegevoegd na 13 minuten:
en er is een hele goede manier gevonden waarop de egyptenaren het hebben kunnen doen met behulp van de stenen over boomstammen rollen. zie plaatje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en er is een hele goede manier gevonden waarop de egyptenaren het hebben kunnen doen met behulp van de stenen over boomstammen rollen. zie plaatje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min snap ik niet. Het is helemaal geen slechte poging tot een goed antwoord, voor mijn part ter relativering. Compensatieplus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg bedankt keesvi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet mijn min maar je verdient hem wel :-)
"assumption is the mother of all screw-ups"
Nooit iets aannemen dus, zeker niet in de rubriek wetenschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jackd: ik weet dat ik me op glad ijs begeef omdat ik roerend met je eens ben dat wetenschap en consensus twee heel verschillende dingen zijn. Maar toch, egyptologie is zowat zo oud als de wereld. Vooralsnog hebben fysiologische verklaringen meer wetenschappelijke bestaansgrond dan levitatietechnieken of iets dergelijks van buitenaardse wezens. Maar ik ruil mijn zienswijze onmiddellijk in als ik met beter bewijsmateriaal geconfronteerd word. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist omdat de egyptologie zo oud is, kunnen er veel fouten in zitten die zeer diep zitten. Kom er iemand met een andere theorie dan wordt die meteen in het hoekje buitenaards gezet, waardoor een normale wetenschappelijke discussie onmogelijk wordt.
Ook willen de huidige Egyptenaren niet horen dat iemand anders hun piramides zou hebben gebouwd. Persoonlijk denk ik dat de piramides in ieder geval voor een deel veel ouder zijn. Historische sterrenstanden in combinatie met de richtingen van de "luchtschachten" dateren de piramides minimaal 12000 jaar oud, maar het zou ook 42.000 of 72.000 jaar kunnen zijn. (pin me niet vast op die getallen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eeuwen geleden in de fik gestoken bibliotheek van Alexandrië had mogelijk veel antwoorden op dergelijke vragen kunnen geven. Ik ben nogal geneigd om het met je eens te zijn. Echter, vraagsteller zelf begon over buitenaards en dat hoeft dus volgens ons beiden niet zonder andere aardse mogelijkheden de revue te laten passeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sta open voor alles, de kans op buitenaards lijkt me klein, het meeste kan aards verklaard worden. De dingen die open staan weten we gewoon niet. Zoals het uithollen van een vaas van zeer hard gesteente, wij kunnen dat niet na doen, maar dat is geen bewijs van buitenaards, simpel een bewijs dat we dingen niet weten/kunnen. Aan de andere kant.. Onze beschaving komt pas net kijken, we hebben op de maan gestaan, Mars is binnen bereik, geef het nog een paar duizend jaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We komen sowieso pas kijken, hoewel we pretenderen de wijsheid in pacht te hebben. Hoogstwaarschijnlijk is er veel meer moois vernietigd tijdens de menselijke 'beschaving' dan die voortgebracht heeft. Of ik het geduld op kan brengen om dat alles nog een paar duizend jaar aan te zien betwijfel ik, maar dat terzijde, naast dat ik misschien nog meer betwijfel of ik dat wel wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, vergeet je "kunnen" niet.
(dat haha gaat natuurlijk niet over het vernietigen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Er is en was het land Egypte, de mensen die er toen al leefden noemen we ( net als nu ) Egyptenaren. Piramides zijn een soort graftombes waar de gemummificeerde lichamen van belangrijke mensen uit Egypte zijn gevonden.
Het is erg onaannemelijk dat iemand anders dan Egyptenaren in Egypte graftombes voor Egyptenaren heeft gebouwd.
Direct bewijs, ik heb geen idee of dat er is. Maar is dat nodig? Je kunt je afvragen of er voor alles bewijs moet zijn om het te kunnen geloven.

Als het buitenaardse wezens waren die piramides bouwden kun je je weer afvragen waarom ze daar dan dode Egyptenaren in legden met kostbare schatten en in Hierogliefen de muren beschilderden.
Bovendien zijn andere beeldhouwwerken uit het vroegere Egypte meestal gebaseerd op farao's en levende wezens uit de directe omgeving ( bijv. de sfinxen )
Als er buitenaardse wezens aan het beeldhouwwerken zijn gegaan toen, waarom zouden ze dan de lokale mensen en dieren uit Egypte gebruiken als voorbeeld?

De meeste mensen die geloven in buitenaards bestaan, geloven ook dat die wezens hier zouden komen om bepaalde nodige redenen. Bijv. voortplanting, afkijken hoe wij de boel hier regelen en maken, vrede stichten tussen de planeten enz enz.
Het bouwen van beelden en piramides valt hier niet echt onder denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde verhaal. Antwoorder doet een goeie poging, geeft uitleg en relativeert buitenaardse theorieën. Wederom compensatieplus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Keesvi:) Unseen, de hierogliefen was de taal waarin de Egyptenaren schreven. Het is dus eerder te geloven dat de Egyptenaren de muren beschilderden omdat zij deze schriftelijke taal uitvonden en kenden.
Jammer van de min, je stelt een vraag en krijgt een antwoord met redelijke antwoorden die erg aannemelijk zijn. Maar misschien wil je alleen het antwoord hebben wat je graag wil? Als jij van mening bent dat alles direct bewezen moet worden, waarom heb je het dan over buitenaards leven?
Daar is al helemaal geen direct bewijs van. Dit zou dus een reden kunnen zijn om te geloven dat buitenaardse wezens geen piramides hebben gebouwd. En wordt het alweer meer aannemelijk dat de plaatselijke landbewoners ( Egyptenaren ) dit zelf hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Unseen dit zeg jij: 'En ja er is direct bewijs nodig om alles te kunnen geloven, anders zou iedereen iets kunnen verzinnen!' Dus men verzint Egyptenaren maar buitenaards leven moeten we wel geloven? Wacht....dit gaat een rare kant op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hiërogliefen zou je ook als graffiti kunnen zien. Ze bewijzen niet dat de makers van de de hiërogliefen ook de piramides gebouwd hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo, maar omdat de hierogliefen ook op bijv. boekrollen in Egyptische bouwwerken ( huizen? ) zijn teruggevonden, gaat men er van uit dat dit de geschreven taal van toen was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ging hier van uit omdat je een ontkennende reactie op mijn antwoord gaf. vandaar, sorry voor de fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiërogliefen waren wel van die tijd (2500 v.Chr) maar dat ze op piramides staan zegt op zich niks over de piramides.
Stel wij gaan op de hunebedden in Drenthe dingen graveren in onze taal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, klopt. Wat mij betreft gaat het daar ook niet om:) Maar de vraagsteller komt met het idee dat buitenaardse wezens dit kunnen hebben gedaan. En ik probeer te zeggen, dat dat waarschijnlijk niet zo is:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor buitenaards is inderdaad geen bewijs, enkel wat aanwijzingen.
Dat de Egyptenaren hebben bestaan is zeker, dat ze de piramides gebruikten is ook zeker.
De Egyptenaren bestaan trouwens nog steeds en ze wonen in Egypte.

Of er "direct bewijs" is dat de Eqyptenaren de piramides gebouwd hebben in de tijd dat het in de geschiedenisboeken staat. (ongeveer 4500 jaar geleden) dat hangt vooral af van jouw definitie van "direct bewijs".
Ze hebben geen foto's of films gemaakt.

Wel zijn er aanwijzingen dat de piramides veel eerder gebouwd zijn.
Vooral over de oudheid van de Sfinx van Gizeh is veel te doen en als je aanneemt dat die ouder is..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sfinx_van_Gizeh

Dit hoeft trouwens niks met buitenaardse wezens te maken te hebben. Het kan net zo goed een eerdere beschaving zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het kan net zo goed een eerdere beschaving zijn geweest." Iets dergelijk lijkt er aan de hand te zijn met de hunebedden in ons land. Als je het gebruik als grafmonument loskoppelt van de eventuele bouwers dan kom je tot een aantal interessante vragen. Ene Frits Bom, ook wel bekend als 'de Vakantieman' heeft daar een paar leuk tweeluik over geschreven, in 1978 uitgegeven bij Ankh Hermes. Niet over de hele linie al te wetenschappelijk maar ik moet zeggen dat hij wel het een en ander aan feiten heeft verzameld. Maar inderdaad, met een hoog 'Waren de goden kosmonauten' gehalte. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk om te lezen over de hunebedden.
http://www.quofataferunt.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=862:hunebedden-grafkelders-?-of Ken je het boek "fingerprints of the gods"?
Daarin een goeie theorie over alle oude monumenten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fingerprints_of_the_Gods
Nederlandse vertaling:
http://www.kizmetsboekensite.eu/boeken/het_ontstaan_en_het_einde_van_alles.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuw toetsenbordje hierzo waar ik af en toe verbaal over struikel maar dat zal wel wennen voordat het ding versleten is... Dank voor je links, voor als ik tijd heb. Nog zo'n rotkwaal...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis ook vaak genoeg een paar letters, of hele woorden te veel of te weinig.
Mijn eerste zin was eerst: "op naar de Slechte, voor dat boek van Frits Bom" maar toen maar snel op delete gedrukt..
De gebouwen staan in Egypte en zijn nogal groot, dus het ligt voor de hand dat Egyptenaren ze gebouwd hebben, anders is het elke keer zo een eind lopen.

Zonder gekheid, de hierogliefen zijn ontcijferd en er zijn duizenden teksten ontcijferd die betrekking hadden op de bouw van de piramides en dergelijke. Hoeveel mensen, welk voedsel, waar de stenen vandaan kwamen en hoe ze via de Nijl vervoerd worden. Die enorme hoeveelheid kennis opgedaan over het oude Egypte sinds de expedities van Napoleon.

Veel van de kennis van de oude egyptenaren is ook weer overgegaan naar de Grieken die wiskundige kennis in Egypte opdeden tijdens hun studiereizen.