De griekse mythologie heeft vele goden waarvan sommige vijanden van elkaar zijn.
Dit geld ook voor de romeinse (die is gestolen van de grieken)
de Egyptenaren
en de Noren

Zo heb je Zeus en Hades, Set en Ra, Thor en Loki
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ja de weergoden.... vertaaldt zich in onweer....

Toegevoegd na 48 seconden:
vertaaldt met dt..... ahum....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan onweert het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je erin gelooft.
In welke god je gelooft kun je checken in de link.
AWM
14 jaar geleden
Regelmatig, dan moet ik telkens roepen dat ze stil moeten zijn anders trek ik de stekker er uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of er is één God of er is er geen... Dus dan weet je het antwoord al...

En als er dan toch meer zijn, dan zijn ze het allemaal met elkaar eens, altijd...

En als ze het dan niet met elkaar eens zijn, dan maken ze geen ruzie...

En als ze dan toch ruzie maken, dan leggen ze het heel snel weer bij...

En als ze het niet snel weer bijleggen, dan ruziën ze nu nog door...

En als ze nu nog doorruziën, dan... Maak het verhaal zelf verder af en kleur de plaatjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou haast denken van wel. De volgelingen van de diverse goden maken constant ruzie met elkaar, alsof het een obsessie is.
Maar goed, ik ben verder niet bekend met goden dus ik weet ook niet of ze ruzie met elkander maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee want ik geloof dat er maar één is;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als ze 'Mens erger je niet" spelen met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat vooral mensen vaak ruzie met elkaar hebben om en over welke god dan ook.

De geschiedenis staat er vol van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE
Er is maar 1 GOD.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom dat?
Ja hoor, polytheïstische culturen (je moet hiervoor immers geloven dat er meer dan één god is) staan bol van mythes over ruziënde goden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen wij regelmatig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, goden maken nooit ruzie, daar staan ze boven. Wij denken wel eens dat dat gebeurt, maar dat is allemaal slim gespeeld, zodat de mens in onzekerheid blijft over de aanwezigheid van zijn of haar god. Tja, hun wegen zijn ondoorgrondbaar.

Dat het onweert heeft overigens met ontlading van electronen te maken, die electronen op zich zijn wel weer goden, maar die zijn dan gewoon aan het abseilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Griekse geschiedenis staat er vol van: goden die liegen, bedriegen en samenspanner om elkaar een oor aan te naaien.
De christenen hebben maar een god, die zich de hele dag bezig houdt met het opschrijven van de hanedel en wandel van alle mensen. En het beetje tijd wat ie nog over heeft besteedt aan het lateb verongelukken van kleine kinderen (het is gods wil).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik dan het enige juiste antwoord geven: nee, want goden bestaan niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat kun je vooral in Duitsland goed merken en dan speciaal in Keulen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ligt er natuurlijk volledig aan waar je in geloofd... Als je geloofd dat er maar één God is -zoals het Christendom- word het lastig ruzie maken... Wanneer je geloofd dat er meerdere Goden zijn. Zoals de Griekse en Romeinse mythologie; ja dan kunnen ze wel is ruzie hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en als ze dan de pest in hebben en heel hard op de tafel slaan, dan krijg je hier op aarde een aardbeving. ;)