Zijn goochelaars nou uit gegoocheld?

Hoe zit het eigenlijk nou hiermee?
Dit filmpje is toch niet te geloven?

http://m.youtube.com/watch?v=nIEC-cXBhxA&hl=nl&gl=NL&client=mv-google

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Die truc met die vrouw die doormidden gaat is overigens ook gewoon uitgelegd en eigenlijk te voor de hand liggend.

Die vrouw is een vrouw zonder benen, ik geloof zelfs zonder bekken, dus onder haar middel zit bijna niets meer. En haar benen dat is gewoon een dwerg in een jurk.
Dat je zo weinig ziet eigenlijk is ook allemaal expres, en niet gewoon om flitsende stoere camera beelden te maken.
Let bijvoorbeeld op de benen. je ziet alleen even een beetje beweging, en daarna zie je de tenen bewegen terwijl de benen gewoon tegen het bankje blijven staan. Dat is natuurlijk omdat als die benen meer dan dat zouden doen, je meteen zou zien dat er een dwerg in die jurk zit.

Let ook op hoe die vrouw weg kruipt. Denk je echt dat iemand die zojuist doormidden is getrokken zo kan bewegen, bijna lopend op de onderkant van haar romp? Nee precies, die vrouw is al heel lang in de staat waarin ze is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Chris angel is een goochelaar die heel goed in zijn vak is. Natuurlijk kan ook hij niet over water lopen en mensen laten verdwijnen.

De tijd van 'persoon in de doos, doosje dicht, persoon weg' is een beetje passe. Iedereen weet inmiddels dat die dingen achterwanden ed hebben. Inmiddels leven we in een wereld waarin video editing etc erg goed zijn. Ik verwacht dat een deel vd stunts echt gedaan worden. En dat een groot deel van de uitzendingen voor een fake audience zijn opgenomen. Daarom hoor je niet wat er allemaal wel en niet echt is. Zie de bron voor een uitgebreide bespreking van zijn stunts & Niet alles geloven wat je ziet. Het is en blijft america; There is no business like show business.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Spencer;

Niet alle goochelaars werken met zulke spectaculaire effecten als deze twee. Voor de grotere illusionisten is met deze jongens wel een nieuwe standaard gezet, maar de klassieke vingervlugheid zal daarnaast gerust wel voortbestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste truuks die je ziet, zijn nog steeds hetzelfde.
Alleen de grotere goochelaars weten ze beter aan te kleden.
Of je nou een vrouw in een doosje doet en doorzaagt, of de doos weghaalt voordat je een enorme cirkelzaag met veel lichteffecten en dramatische muziek ten tonele brengt, het blijft de zelfde truuk die je ziet.

Alleen worden we door nieuwe technology steeds beter in staat om zoveel mogelijk van de gordijnen die voor het verbergen nodig zijn, in te korten.

Een glas door een glazen tafel drukken, of een man door een winkelruit zien gaan zonder iets te breken, blijft nog steeds dezelfde truuk, alleen met andere atributen.

Ikzelf hou meer van close-up-magic. Dat houdt het contact persoonlijker, en de reacties ook.