Als ik type merk ik dat ik vaak de "ei" en de "ie" omwissel. Hoe is dit te verklaren?

Ik heb het alleen met typen en niet met schrijven, en ook echt alleen met de "ei" en de "ie". Wel merk ik het gelijk als ik het verkeerd heb gedaan, maar toch type ik heel regelmatig "neit" in plaats van "niet". Ik heb voor zover ik weet geen dyslexie, ben altijd al een van de besten geweest in spellen en lezen. Hoe kan dit komen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Dat is wel een probleem als je vaak woorden als "universiteit" moet schrijven in belangrijke documenten...

Antwoorden (1)

Ja, daar heb ik ook regelmatig last van, ik type met 10 vingers blind.
Is bij mij een kwestie van te snel met de verkeerde vinger zijn. Gebeurt me trouwens ook met de ij en ji.
Anders kan ik het niet verklaren.