Bestaat het vak Asterix en Obelix aan de uva?

Ik keek de wereld draait door en ik zag dat er een hoogleraar van asterix en obelix maar bestaat die echt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee gekkie. Natuurlijk bestaat dat hoogleraarschap niet.

René van Royen is historicus (oude geschiedenis) en Sunnyva van der Vegt is classica, beiden aan de Universiteit van Amsterdam. Ze vinden al heel lang dat Astérix eigenlijk een heel goed beeld geeft van de oudheid. Ze besloten er colleges over te geven en later ook boeken over te schrijven. Ze schreven onder andere het boek 'Grieken komen van Venus en Romeinen van Mars' over liefde in de oudheid.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heb je niet goed geluisterd vraagsteller, want het is echt niet verteld dat het een hoogleraar van Asterix en Obelix is. Wel dat het een hoogleraar is, en dat hij heel erg geinteresseerd is in (en boeken schrijft over) Asterix en Obelix.