...Is dat zo, kinderen die veel vragen stellen, later slimme mensen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het kan een vorm van intelligentie zijn die zich aan het ontwikkelen is, zodat het later slimme mensen worden.
Het kan ook een vorm van aandacht trekken zijn , daar hebben jonge kinderen nogal eens last van.
Beiden is ook goed mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat het andersom is.

Kinderen die veel vragen stellen, zijn slimme kinderen. Ze begrijpen dat ze nog niet veel kennis hebben, als ze vragen stellen dan vergaren ze die kennis.
Slim zijn is niet hetzelfde als veel weten. Maar het is een weg er naar toe.
itsme
14 jaar geleden
Als ze goede antwoorden krijgen dan helpt dat wel. Maar als de ouders er verkeerd mee omgaan dan schieten die kinderen er niets mee op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Zelf ben ik ook erg nieuwsgierig. Als ik bij mij thuis echter iets vraag, wordt ik gelijk afgesnauwd omdat ik iets vraag. Dat schijnen zij lastig te vinden, dat ik zoveel wil weten. Afgelopen zomer daarop door iemand anders attent gemaakt (had zelf niet eens door dat ik zoveel vroeg) en hou nu meer rekening ermee.
Niet altijd even handig voor mezelf, maar daarmee kan ik de sfeer wel beter bewaren.
Nieuwsgierigheid is een vereiste voor het verkrijgen van kennis. Als je nergens naar vraagt, zul je nooit iets leren. Wat dat betreft moet je kinderen inderdaad vooral stimuleren om vragen te stellen.

Helaas is soms ook het geval dat volwassenen de kinderen niet willen antwoorden, of niet kunnen antwoorden, en dus maar iets uit hun duim zuigen dat niet klopt. Dit kan weer averechts werken, omdat het kind het signaal krijgt dat zijn vragen niet belangrijk genoeg zijn, of zich niet serieus genomen wordt. Veel volwassenen durven ook niet tegen hun kind te zeggen dat ze ergens geen antwoord op hebben, waarmee ook een verkeerd signaal wordt afgegeven - namelijk, dat iets niet weten iets is om je voor te schamen. Ook dat weerhoudt het stellen van vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in ieder geval geven ze er mee aan de ze geinteresseerd zijn in van alles .
Dat is al een aardig beginnetje toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je besef dat je eigelijk niets weet, ben je het slimst van allemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eeuwenoude misvatting: Slim en intelligent. (niet direct met je vraag te maken, maar even een snelle intro)

Het is geheel afhankelijk van het kind, de stimulans, de vragen en het moment. Als een kind ieder moment vraagt: gaan we naar huis? gaan we naar huis? gaan we naar huis? dan zal het niet per definitie een slim kind zijn/worden, terwijl het toch hoogst intelligent kan zijn.

Ook kinderen die niets vragen kunnen hoogst intelligent of slim zijn (autistische kinderen bijvoorbeeld).

Iemand kan hoogst intelligent zijn, maar uiteindelijk toch in de cel belanden voor crimineel gedrag...slim?

Iemand kan weinig leervermogen hebben (dus ook weinig mogelijkheid om antwoorden op vragen te verwerken, maar wel steeds vragen te stellen) en later een goede zakenman worden, omdat hij/zij er gevoel voor heeft of inzicht en met dat kleine beetje intelligentie dat hij heeft slim omgaan.

Dus nee, een kind dat steeds dezelfde vraag stelt hoeft niet slim te worden later. Een kind dat geen vragen stelt, hoeft daarom niet dom te worden later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kinderen die veel vragen zijn heel nieuwsgierig, maar ook leergierig.

Wees wel bewust dat je altijd een eerlijk antwoord geeft. Ga de werkelijkheid niet verdraaien omdat de vraag en dus antwoord voor jouw ongemakkelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die onderzoekt, vraagt, uitvogelt hoe iets is, maakt kans om slimmer te worden. Dat geldt voor elk mens: kind of volwassene maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze geven in ieder geval aan,dat ze in bepaalde dingen geinteresserd zijn. Maar alle kinderen stellen veel vragen,maar dat wil nog niet zeggen dat ze later slim zijn!
En daarbij, verwar slim niet met intelligent.