Kan je segmenteren op meerdere variabelen?

Voor mijn marketingplan moet ik de markt gaan segmenteren. Ik richt me hierbij op de doelgroep 20+. Hier wordt er dus gesegmenteerd op leeftijd.

Ik heb ook een enquete afgenomen waar een aantal conclusies uit getrokken kunnen worden. Is het ook mogelijk om bijv te segmenteren op prijs(Welke leeftijdsgroep vindt prijs belangrijk) of op kwaliteit(Welke leeftijdsgroep vindt kwaliteit belangrijk).

Kortom, kun je op meerdere variabelen(leeftijd/prijs/kwaliteit) segmenteren of segmenteer je alleen op bv leeftijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt op meer eigenschappen segmenteren, maar deze moeten wel goed meetbaar zijn (zodat je homogene groep krijgt) en de groep moet groot genoeg blijven om er iets nuttigs over te blijven zeggen.
Alles wat ik er meer over kan zeggen staat eigenlijk goed beschreven in de onderstaande link