Wordt soms wel eens gebruikt om autovelgen van te maken....

Toegevoegd na 3 minuten:
Sommige voedingsstoffen bevatten magnesium:
Voeding die rijk is aan magnesium
cacao
volkoren/meergranenbrood
tarwezemelen
sojaproducten
noten (vooral pecan, amandelen en cashewnoten)
pinda's
bonen
granen
zonnebloempitten en sesamzaad
roggebrood
donkere bananen
risotto en zilvervliesrijst
spinazie
ananas
pompoenpitten
makreel
krab
heilbot
pruimen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor sommige sporten, bijvoorbeeld ringzwaaien, zodat hun handen niet van de ringen glijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger gebruikte men dat voor een foto te maken (fotoflits). vv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om vuur te maken, als je in de wildernis wandelt:

http://www.hiking-site.nl/prikbord/showthread.php?t=4481
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor vuurwerk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magnesium is een element dat ons lichaam nodig is. Het speelt een belangrijke rol in het spannen/ontspannen van spieren. Een tekort aan Magnesium leidt vaak tot prikkelbaarheid en een hogere spierspanning.

Magnesium in het lichaam wordt niet snel verbruikt, het wordt als het ware steeds gerecycled. Wat je kwijtraakt moet wel worden aangevuld, maar het zit bij gezond eten al standaard in groenten, bruin brood, pitten e.d.

Je voegt het dus niet toe aan het eten, dan zou je al snel teveel binnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magnesium wordt onder andere toegepast in vuurwerk (vanwege de felle ontbranding) en in lichtgewicht constructies: het is nog lichter dan aluminium.
Verder speelt magnesium een grote biologische rol. Het wordt onder andere in geneesmiddelen en de landbouw gebruikt.

Ook in het eten komt magnesium voor. Zowel een tekort als een overschot aan magnesium kunnen leiden tot aanzienlijke problemen (zoals hartritmestoornissen bij een tekort). Een tekort of een overschot komen echter niet vaak voor onder normale omstandigheden, omdat men met normale voeding gewoonlijk een goede hoeveelheid binnenkrijgt.

Zie voor gedetailleerdere informatie de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling op bovenstaande antwoorden. Mensen die plaspillen (diuretica) gebruiken stoten soms teveel magnesium uit. Dat moet dan worden aangevuld met magnesiumpillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magnesium is een lichtmetaal, en is zodoende "familie" van Aluminium en Titanium.
Wordt gebruikt voor diverse lichtmetalen constructies, zoals inderdaad ook al genoemd voor het maken van lichtmetalen autovelgen.
BMW maakt zelfs motoren van magnesium om gewicht te besparen.