Waarom is een sigarretje van "marlboro" zo snel op?

Als je nou vergelijk met een ander merk sigaret is marlboro op de 1e rij die zich heel snel oprookt. Ook al als je geen heisje neemt dan brandt hij zich gewoon door. Hoe kan dat. Je kan gewoon uitproberen steek twee sigaretten op één marlboro en één ander merk sigaret, en leg ze beide op een asbak neer. Dan zul je zien dat die ene merk sigaret nog niet eens op de helft is of is zelfs uit, en marlboro die is al bijna op.!! Heeft iemand enige idee waarom dit zo is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Moet je er eens een shaggie naast leggen ;die kan met gemak drie,vier Marlboro's aan.

Marlboro is wereldwijd, maar zeker ook in Amerika, het meest gerookte merk. Sinds de invoering van allerlei maffe rookverboden zijn ze de sigaretten losser of op een andere manier gaan vullen, waardoor ze sneller opbranden en de gemiddelde rookpauze - die vaak erg kort is - in elk geval lang genoeg is voor één hele sigaret. Daarnaast is het merk ZO populair, en roken mensen meer image dan smaak, dat ze het zelfs met een kwart van de tabak nog zouden blijven verkopen.

Sigaretten / tabak zijn steeds meer van rustig en traag genotsmiddel (denk aan een pijp of goede sigaar) veranderd in een soort 'snelle kick'. Urenlang genieten is vervangen door een stressig, gehaast 'shot nicotine binnenhalen'. Sneller opbrandende sigaretten passen daar natuurlijk uitstekend bij. En het past natuurlijk beter bijhet 'junk-imago' dat de antirooklobby zo zorgvuldig heeft gecreëerd. Jammer,want om echt van tabak te genieten moet je een beetje de tijd nemen. Voor mij dus sowieso geen kant en klare sigaretten.

Sigaretten zijn in zijn algemeen heid dus al meer een'quicksmoke', snellere en ook kortere sigaretten zijn daar voornamelijk een voortzetting van.

Toegevoegd na 2 minuten:
'Paniekpeuken'(effe snel nog wat roken voor je ergens naar binnen moet waar je -natuurlijk- niet mag roken), vormen blijkbaar een groeiend aandeel van de sigarettenmarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paniekpeuken....leuk woord,die hou ik erin.

Andere antwoorden (3)

het kan me 2 mogelijke redens bedenken.1-t ligt aan de materie waar t uit bestaat.2-er zit minder tabac in de sigaret,en zit meer lucht tussen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Marlboro sigaret is iets droger en is iets losser gerold, zodat er meer lucht in zit. Ook is de filter iets meer open, waardoor de rook er gemakkelijker doorheen gaat.
itsme
14 jaar geleden
Ik mis in dit verhaal nog een belangrijk tweede punt: het versnelt opbranden wordt mede veroorzaakt door het papier wat wordt gebruikt.

Als je een shagje rookt wat gerold is in rijstepapier brandt hij veel langzamer op. Ook een sigaar brandt langzamer op omdat hij gerold is van bladeren