hoe hoog moet een correlatie zijn tussen twee vragenlijsten die hetzelfde meten of te spreken van hoge convergente validiteit?

ik heb twee persoonlijkheidsvragenlijsten die dezelfde eigenschappen meten. vanaf welke waarde spreek je van een hoge convergente validiteit? graag met (wetenschappelijke) bron.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat je vraag het niveau van de meeste (al dan niet alle) GV'ers overstijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, er hoeft er maar 1 te zijn met kennis van zaken :) I keep my fingers crossed

Het beste antwoord

http://www.springerlink.com/content/x850942023602314/

kijk hier eens?

Toegevoegd na 8 minuten:
minimaal 0.70

hoe hoger de correlatie hoe meer valide de tests

en hierbij nog een site
http://www.sportsci.org/resource/stats/validappl.html

Toegevoegd na 9 uur:
ipv de springerlink bladzijde 121
http://books.google.nl/books?id=-hl3_UQszRYC&pg=PA105&lpg=PA105&dq=Beoordelen+van+de+methodologische+kwaliteit+van+een+meetinstrument&source=bl&ots=gJ0ba31-fj&sig=OhvwrXZKZvbTEnmKDp6uVsHixqg&hl=nl&ei=9z3SSoepO4fe-QbO3tCNAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CBoQ6AEwAw#v=onepage&q=Beoordelen%20van%20de%20methodologische%20kwaliteit%20van%20een%20meetinstrument&f=false
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is inderdaad een goede link, helaas kost het 25 dollar om de gehele tekst te lezen :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb jij wel toegang tot die eerste bron? komt daar die .70 vandaan? bedankt voor het meezoeken, dit is nuttige info!