Waardoor gaat het water van onze warmwaterkraan steeds langzamer stromen?

We moeten hem steeds verder opendraaien om dezelfde stroomsnelheid te behouden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De kraan is, als je hem opendraait, maar een klein beetje open. Omdat de kraan ook warm wordt en onderdelen daarvan gaan uitzetten, gaat hij weer een klein beetje minder open dan eerst.

Als je de warme kraan dicht draait, krijg je hetzelfde effect andersom: na verloop van tijd kan hij een beetje gaan druppelen omdat het weer afkoelt.
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is er een filtertje langzaam maar zeker aan het volslibben met kalk. Hoofdkraan water uitzetten en kraan eraf draaien. Filters op kalk controleren en schoonmaken.
Heeft bij ons gewerkt bij hetzelfde euvel. Maar bij jou kan het natuurlijk een andere oorzaak hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het uiteinde van de kraan kun je een klein ringetje losdraaien. Daarin zit een klein filtertje en deze zal ongetwijfelt vol zitten met kalk. Even een nieuwe erin doen dus. Kost een euro bij de Hubo...

En als je dan toch bezig bent koop dan gelijk even een nieuw rubbertje...