Zijn er plekken op aarde waar de zwaartekracht anders werkt?

Heb lang geleden in een boek over vreemde feiten gelezen dat er ergens in Amerika een plek is (in de bergachtige woestijn.ik weet niet meer waar) waar je scheef staat.

12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Er zijn een aantal plaatsen waar dit fenomeen zich voordoet. O.a. bij de "Mystery Spot" bij Santa Cuz in Californie (USA).
In werkelijkheid wordt je gevoel voor evenwicht en horizon door de war gebracht door je in een omgeving te brengen waarin alles scheef staat. Dus je denkt dat je zelf recht staat en alles om je heen staat scheef: zelf het water stroomt omhoog. Je bent dus helemaal je orientatie kwijt waardoor het lijkt alsof de zwaartekracht niet meer werkt. In werkelijkheid sta je zelf onder een helling.

http://www.sandlotscience.com/MysterySpots/Mystery_Spots_1.htm

Toegevoegd na 30 seconden:
De zwaartekracht werkt dus niet anders: het is een attractie.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vals plat noem je dat toch?

Andere antwoorden (3)

Nee, dat bestaat niet. Wat wel bestaat zijn kleine, nauwelijks merkbare verschillen in de zwaartekracht. Dit komt doordat er kleine afwijkingen zijn in de diameter van de aarde. (nee, de aarde is niet plat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel degelijk plaatsen op aarde waar sprake is van serieuze zwaarteracht anomalien. Of het fenomeen wat je beschrijft op waarheid berust weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn wel plekken op aarde waar de zwaartekracht iets meer of minder zou zijn maar dit merk je niet