Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Denken we over verschillende zaken, vragen of problemen tegelijkertijd na?

Soms zit ik ergens mee en loop daar over na te denken.. ik weet dan niet direct een oplossing en ben intussen met iets anders bezig.. en dan ineens komt de oplossing voor vraagstuk 1 bovendrijven.. of als ik 's ochtends wakker word weet ik ineens een antwoord..Dat wil dus zeggen dat mijn hersens meerder zaken tegelijk aanpakken én zelfs 's nachts nog doorgaan...of zie ik dat verkeerd?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ergens een nachtje over slapen....is een waarheid als een koe.
Wanneer je met een probleem of vraagstuk zit, is de beste remedie: Zet het na een paar uur piekeren van je af, en zorg voor een goede nachtrust.
De volgende ochtend wordt je dan meestal wakker met de oplossing!

Nachtrust doet iets met je hersenen; Zaken worden weer even gecategoriseerd, op een rijtje gezet, gewikt en gewogen. Dit gebeurt allemaal onbewust.

Zo zit het bv ook met studeren: Als je aan het leren bent voor bv een examen is het het beste om 's avonds voor het slapen gaan de zaken die je overdag hebt gestudeert nog eens na te lezen en dan lekker te gaan slapen.
De volgende ochtend zit het dan meestal verdomd goed in je hoofd.

Ikzelf moet regelmatig teksten en muziek uit het hoofd leren. Overdag tik ik de teksten en de muziek uit, bekijk het 's avonds nog een keer, en ga dan slapen.
De volgende ochtend kan ik de muziek plotseling uit het hoofd neurieen, of weet ik teksten op te lepelen. Ze hebben een plek in mijn hoofd gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een mens kan maar een probleem tegelijk aan... Maar kan wel snel wisselen van probleem, zo lijkt het dat er meerdere problemen zijn, maar dat is niet zo...

Zo zei ik eens tegen mijn dochter, toen ze bij mij kwam om getroost te worden toen ze huilde omdat ze haar teen gestoten had... Toen vroeg ik, wil je meteen van je voetpijn af of wil je dat gelijdelijk? Meteen was het antwoord... Toen kneep ik haar in haar arm en toen zei ze: Pap nou heb ik pijn in mijn arm... Waarop ik haar knuffelde en zei je wilde toch meteen van die voetpijn af...

Dus problemen of pijn, er kan er maar EEN de focus hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Over meer dan 1 zaak/onderwerp nadenken kan niet, maar onbewust werken zaken wel degelijk verder in je hersenen. Er is toch opslagruimte?
Dan kan je soms verrast worden door een uitkomst die je onverwacht geboden wordt. Leuk om te leven hè? Dromen zijn zo vaak bedrog, maar toch....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Je hersenen hebben soms ook even tijd nodig om dingen te verwerken. En het is goed dat je ergens over nadenkt anders krijg je inpulsieve oplossingen waar je later spijt van krijgt.

In je slaap verwerk je onbewust dingen en weet je ineens wat je moet doen.

Daarom is het gezegde er ook
We moeten er nog even een nachtje over slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Richard Carlson heeft het in zijn boek: "Maak van een mug geen olifant" over je sudderpit. Hij schrijft het volgende:"als u uw sudderpit gebruikt, laat u uw geest een probleem oplossen terwijl u bezig bent met iets anders".
Kort gezegd je zet een probleem (ernstig of minder ernstig) met feiten en variabelen op je geestelijke sudderpit, Je zet de sudderpit niet uit, het is de bedoeling dat je het probleem wel vasthoudt in je geest maar niet ontleedt. Vaak komt je geest dan met de oplossing!
Bij mij werkt dit vaak erg goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing