Hoe klein/Tot welke schaal kunnen we meten?

Toegevoegd na 1 minuut:
In een deeltjesversneller bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Meten wat???
Massa? Kracht? Lengte? Diameter? Volume? Snelheid? .....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een elektronenmicroscoop kun je naast het detecteren van de elektronen ook de vrijkomende röntgenstraling en/of het energieverlies van de elektronen te meten. Hierdoor kan informatie over de atomaire samenstelling van de objecten verkregen worden.

Antwoorden (2)

Zien tot 0,2 nanometer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is de kleinste afstand die er ís, niet die we kunnen meten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de correctie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
The experiment was designed to examine on the scale of 1.6 × 10−35 (1.6E-35) meters. Als je iets op deze schaal bestudeert betekend dat dan ook niet dat je het eigenlijk kunt meten?