Kansberekening. Je kunt best in oktober nog zonnige en warme dagen krijgen, maar die kans is in juli groter (al zou je dat niet zeggen - het lijkt nu eerder op het weer in juli ;p).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een soort gezegde, als volgend weekend het weer mooi weer word roepen ze het weer, beginnen ze meestal te roepen eind september.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aarde draait om de zon. Wanneer je overdag naar buiten kijkt en je ziet de zon, zie je dat deze lager staat dan in de zomer. In de zomer staat de zon bijna recht boven Nederland.
Daarom is het in die periode warmer dan nu, nu de zon veel lager, meer richting de evenaar staat. Vandaar is het eenvoudig te zeggen dat er geen zomer meer komt, althans tot volgend jaar juni.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk weet niemand dat, maar omdat het al Oktober is en de herfst aanbreekt,is de kans dat men gelijk heeft/krijgt behoorlijk groot.