Wat betekent het als iemand naar je knipoogt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik een goede vraag Musea! Ik krijg vaak een knipoog van iemand maar weet dan eigenlijk niet wat men bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps... maak ik wèèr dezelfde fout als een paar dagen geleden @Musa ! ;)
Amadea
12 jaar geleden
Omdat het veel verschillende betekenissen kan hebben moet je eerst de situatie kennen voordat je een uitleg kan geven...

Het beste antwoord

1. Iemand die knipoogt, kan een ander laten weten dat hij hem of haar erg aardig vindt.
2. Het kan ook een signaal zijn dat de ander hetgeen gezegd wordt niet zo serieus dient te nemen en ook een signaal van een stilzwijgende afspraak tussen twee personen.
3. Last van dingen in zijn/haar oog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Stel het is een potbode aan de deur die opeens naar je knipoogt is dat dan flirterig bedoelt of kan dat nog steeds van alles zijn ?

Andere antwoorden (4)

Dat kan van alles betekenen. Diegene kan je aardig vinden, maar het zou (hoe romantisch) ook een stuiptrekking van een oog kunnen zijn terwijl hij/zij jou toevallig aankijkt.
12 jaar geleden
dat hangt af van de situatie waarin jeje bevind, als een meisje of jongen van ver naar je knipoogt in een fuif of zo dan is het waarschijnlijk interesse
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt ervan af. Soms kan het flirterig bedoelt zijn. Dit zie je vaak tijdens een feest.
Het kan ook betekenen dat iemand een grapje maakt en jou met een knipoog duidelijk wil maken dat het maar een grapje is. Of juist een knipoog naar jou om je duidelijk te maken dat je het spelletje mee moet spelen.
Het kan ook een soort bedankje zijn. Iemand laat iets vallen en jij pakt het voor diegene op. Dan kan diegene jou knipogen en vervolgens weer weggaan. Dit wordt dan vaak als een bedankje bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er vanaf in welke situatie iemand je een knipoog geeft.
Het kan een teken van verstandhouding zijn.
Het kan een flirterige toenaderingspoging zijn.
Het kan gewoon een groet zijn.
Of het kan iemand zijn die een zenuwtrek of tic heeft.