In welke volgorde moet je de bronvermelding onder een tekst zetten?

Ik moet van een paar teksten de bronvermelding erbij zetten, maar ik welke volgorde moet ik dit ook alweer doen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

In de volgorde waarin je ze gebruikt, dus de eerst gebruikte tekst als eerste en de tweede gebruikte tekst als tweede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je ze heb gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan de afspraken daarover.

Je hebt de Harvardstijl:

voor een boek:
* Achternaam, Voorletter(s) + tussenvoegsels (jaartal van publicatie) ''Titel van het boek''.
Plaats van uitgave: NaamUitgever.

voor een bijdrage in een bundel:
* AchternaamAuteurBijdrage, VoorlettersAuteurBijdrage + tussenvoegsels (jaartal van
publicatie) "Titel bijdrage", in: Voorletter(s) + Achternaam ''Titel bundel''. Plaats van
uitgave: NaamUitgever, p. Beginpagina-Eindpagina.

voor een artikel:
* AchternaamAuteur, Voorletter(s) + tussenvoegsels (jaartal van publicatie) "Titel
artikel", ''Titel tijdschrift'', jrg. NummerJaargang, nr. NummerTijdschrift, p. Beginpagina-
Eindpagina.

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bronvermelding)

Je hebt ook de APA-methode, zie hier: http://wetenschap.infonu.nl/diversen/25471-een-wetenschappelijk-artikel-schrijven-richtlijnen-en-tips.html#12

En zo zijn er nog meer systemen. Als er niets afgesproken is, is de Harvardstijl denk ik het simpelst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was ook het eerste dat ik dacht.. er zijn véél verschillende soorten.
Tip: als je veel gebruik moet maken van bronvermeldingen is een programma zoals http://www.refworks.com/ heel handig. Daar kan je ook automatisch in veranderen als je de bronvermeldingen in een andere stijl wilt hebben.