Wat Verandert er natuurkundig en wat scheikundig aan een ei dat gebakken wordt?

Ik moet voor natuurkunde een verslag schrijven over wat natuurkundig en wat scheikundig is aan het bakken van een ei, zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.. Ga je hw zelf maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon uitproberen ne waarnemen, en dat linken aan de kennis die je hebt over eiwitten, warmte, coagulatie, aminozuren, zwavelbindingen etcetera.
Of je googelt er op en tikt het ergens van over ; dat kan ook. We gaan het natuurlijk niet voorbakken...eeh...kauwen.

Antwoorden (1)

Natuurkundige veranderingen zijn de veranderingen die terug te draaien zijn. Scheikundige niet.
Bij scheikunde zijn er moleculaire veranderingen, bij natuurkunden blijven de moleculen gelijk.

Scheikundig is dus het stollen van eigeel en eiwit, het bruine randje eromheen enzo.

Natuurkundig niet zo heel veel, behalve het smelten van de boter (dit kan weer stollen) en de temperatuursverandering van het ei.