Hoe kan het dat de ene gum beter gumt dan de andere?

Dit zou ik graag willen weten, aangezien ik best wat vlakgommen heb gehad die het voor geen meter deden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de kwaliteit van de grondstoffen en het maakproces. De ene gum us goed, de andere niet.
Soms verschilt het ook voor welk doel de gum bedoeld is.
Ze zijn er in rubber en kunststof, en er zijn zelfs inktgommen.

Maar een slechte gum, heeft in feite niet genoeg gummende stoffen in zich. De soepele, moderne gum blokjes, die zijn vaak het best, de knal oranje fluoricerende fantasie gummen, die gummen vaak het slechtst omdat er het minst goede materiaal in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een gum die vuil is en dat gebeurt snel als hij in een etui zit, gumt slecht. Dit kan je verhelpen door even op een ruw oppervlak te gummen, ik deed dit altijd aan de onderkant van een tafel. Dan gumt hij weer goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige gummen zijn zacter dan andere (hardere) gummen.

het heeft dus te maken met de hardheid van het gummateriaal.

zachtere gums worden sneller vuil en breken ook sneller af.

Ik denk dat het met de kwaliteit van het rubber en de kunststof,die er ook in word verwerkt,te maken heeft.

ok,khoop dat dit antwoord een beetje duidelijk geeft.

groetjes..