Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen geiten tot 20 tellen?

Misschien een rare vraag, maar ik verklaar: Was onlangs op een geitenboerderij, en er stonden zo`n 100 geiten te dringen voor het hek, om naar de melkmachine te mogen gaan.

De boer deed het hek open, en even was het dringen, maar er renden precies 20 geiten naar de melkmachine en niet 1 meer. De boer deed het hek weer dicht, maar zo te zien, als hij dat niet gedaan zou hebben, bleven de overige geiten rustig staan wachten, tot het hek weer open ging.

Hoe kan het dat die geiten niet massaal bleven doordringen en de boer dat hek met gemak kon sluiten?
Jammer dat ik het toen niet aan de boer heb gevraagd, want ik vraag het me nu nog steeds af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze geit wel, ik als chinees sterrenbeeld hahaha

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Misschien kon de boer ze wel tellen en letten de geiten op de ogen of een gelaatsexpressie van de boer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vraag is niet raar, maar het verhaal wel.
Geiten kunnen niet tellen, alleen de geiten in een circus. maar dat gaat mbv een truc.

Als je verhaal klopt is het een toevalstreffer. Om daar achter te komen zou je of een paar keer naar de boer toe moeten gaan als de geiten gemolken moeten worden.
Wat daarbij interessant is of het steeds dezelfde geiten zijn die als eerste gemolken gaan worden. Dan wordt het een ander geval. Ik hoor nog wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste zou ik je niet kunnen zeggen. Zo vaak kom ik daar nu ook weer niet.
Maar een plus voor je gedachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is er geen nog geen "wetenschappelijk" bewijs en bedankt voor het plusje!
Geiten zijn kudde en gewoonte dieren, ze kunnen niet tellen maar weten wel na welke geit ze gemolken worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, dat denk ik dus ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Unoon bedankt, ja ik heb veel met geiten gewerkt, kan zelfs geiten melken, ze zijn heel leuk en gewoontetrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd giweda, in mijn emailnotificatie zag ik nog je bronvermelding, maar die zie ik hier niet terug...
Je kunt verder best gelijk hebben, +.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conan, de bronvermelding is verwijderd door de mods, eigen ervaring is voor hun geen bron ;)" , beetje flauw!
Ik weet eigenlijk wel zeker dat geiten niet kunnen tellen en zeker niet tot 20.

Er moet echt iets anders aan de hand zijn geweest want zelfs JIJ was denk ik niet in staat om van de zijkant nota bene te tellen terwijl die meute zich door dat hek wrong bij te houden hoeveel erdoor waren. Daarvoor is de chaos op dat moment te groot.

Pas als ze weer geordend staan kunnen wij (en wij kunnen wel tot 20 tellen) vaststellen dat het er inderdaad 20 zijn.

Ze weten dus op de een of andere manier wel wanneer ze aan de beurt zijn maar gaan niet willekeurig door het hek en elke geit telt netjes tot 20

Toegevoegd na 9 uur:
aha, eerst dacht ik dat het voor mij al laat was maar het was voor jou blijkbaar laat, lees maar eens goed er staat:

ze gaan NIET willekeurig door het hek en elke geit telt netjes....

maw die niet slaat in principe op het hele stuk erna:

maar ik geef toe, je leest daar makkelijk overheen in eerste instantie. Het kan een beetje onduidelijk zijn.

Toegevoegd na 9 uur:
Nu was het voor mij te vroeg, bovenstaande toevoeging moest bij de reacties, had mijn leesbril niet op.

WEL toevoeging aan het antwoord is:

Met de laatste zin uit het antwoord bedoel ik dus: Ik denk dat niemand, mensen ook niet (!!!!) zelf kunnen tellen met hoeveel ze door een hek gaan TERWIJL ze erdoor gaan op de manier die jij beschrijft.

Pas achteraf kun je koppen tellen. Dus NEE geiten tellen niet tot 20 op dat moment, er is dus een andere verklaring (maar die vraag je niet)
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het begin van je antwoord, kunnen geiten niet tellen, en aan het eind van je antwoord kunnen geiten netjes tot 20 tellen...
Ik kan je niet volgen, sorry. Ben het wel met je eens dat ook ik in die chaos niet zo makkelijk tot 20 kon tellen...
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing