Mijn moeder is 3 weken geleden overleden, en wij hadden een band die zo sterk was. Kan het zo zijn dat ik haar aanwezigheid rondom mij heel goed voel?

Het is zo raar, als ik verdrietig ben dan wordt ik heel snel rustig gemaakt. Van de week lag ik op de bank en begon te huilen, en ineens vloog ons hondje uit zijn benge en begon mijn tranen te lekken. Hij leek heel zenuwachtig, en ging helemaal in mijn nek liggen. Ik werd zo rustig gemaakt, en ben in slaap gevallen. Het leek wel of ons Mam in ons hondje was gekropen om mij te troosten.

Ik wil erbij vermelden dat mijn moeder voordat ze stierf, al weken aan mij vroeg dat ik het moest loslaten en dat ik het moest gaan accepteren. Dat het dan voor haar makkelijker was om van ons heen te gaan. Voor dat we op vakantie gingen zei ze nog tegen de thuiszorg en tegen mij , ik wil dat alles geregeld is. Volgens de thuiszorg was dat ook, maar ze zei nee ons Monique weet wel wat ik bedoel. En dat ik zelf elke avond mijn gebed deed, om te vragen of mijn moeder weer goed de dag en nacht mocht doorkomen. Maar de nacht dat ze stierf ging mijn gebed ook anders. Ik vroeg onze Lieve Heer om over haar te waken, maar als ze zo benauwd was en zoveel pijn en verdriet had dat ze dan ons Mam wilden verlossen en haar met open armen wilden ontvangen. Want dat had ze echt verdient. Mijn gebed werd gehoord, en ik accepteerde het dat ons mam niet meer kon en helemaal op was. Over een 2 weekjes krijg ik de urn, en komt ons Mam fijn weer mee naar ons huisje. Ze hoort bij ons gezinnetje, dat is niet compleet zonder mijn moeder. Hoe kan ik meer contact leggen met mijn moeder, want ik mis haar zo erg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gecondoleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gecondoleerd meid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn lieve moeder leeft helaas ook niet meer. En ik had zo'n heeeerlijke moeder!!! Destijds - het is inmiddels 10 jaar geleden en ik mis haar nog elke dag heel erg - schreef iemand me en haalde een spreuk aan van Khalil Gibran die ongeveer luidde als volgt: 'Wanneer je verdrietig ben, kijk dan diep in je hart en zie dat je huilt om wat (of wie) je vreugde schonk.' Ik vond en vind dat nog steeds een erg troostrijke gedachte en ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel sterkte met dit grote verlies Monique.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gecondoleerd...

Het beste antwoord

Onze overleden dierbaren zijn vaak na hun overlijden dicht bij je in de buurt.
Ze kunnen je een fijne en innige rust geven, juist op het moment dat je het het hardste nodig hebt.
Je hebt uitermate goed gehandeld tijdens de laatste weken voor haar overlijden.
Je hebt haar optijd 'los gelaten'.
Haar aanwezigheid zou je zo nu en dan goed kunnen voelen.
Wees daar dankbaar voor, dit is precies wat vele mensen missen, of niet kunnen.
Meer contact met haar leggen is een moeilijke zaak, het is meer dat het andersom gebeurt, ze maken contact met jou.
Heb er vertrouwen in dat het echt is.
En laat je verdriet je verdriet zijn, stop het niet weg, je hoeft niet flink te zijn voor al die anderen om je heen.
je mag het best tonen, net zoveel als het nodig is.
Deel je tranen met anderen.
Ooit komt de dag, dat je met een glimlach aan haar zult denken, zonder te huilen.
Op die dag zal de zon weer doorkomen en even voor jou alleen schijnen.
Monique veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!
Iemand had je een ongemotiveerde min gegeven,van mij een plus voor je mooie en meelevende antwoord.
Ik ben het helemaal met je eens,jammer dat zoveel mensen niet verder willen en kunnen kijken om te beseffen dat er gewoon zoveel meer is dan we met onze eigen ogen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
karena, was eerst even boos toen ik die min zag, maar er zijn er een paar hier bij G.V, die minnen op al mijn antwoorden, ongeacht het onderwerp.
Hoop dat het wat beter met je gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je je daardoor laat beïnvloeden.
Er zijn hier genoeg mensen die jouw antwoorden wel waarderen en begrijpen.En zelfs als ze het niet met je eens zijn,in dit geval gaf je iemand toch een meelevende,positieve reactie,vooral de afsluiting.
Vindt ik tenminste.:)
Met mij gaat het vandaag iets beter,gelukkig..^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena, hoe zo, laat ik me beinvloeden?
Ik was alleen maar even boos, omdat het toch wel een zeer emotioneel onderwerp is en de mingever dit totaal niet zag.
dat vind ik erg jammer en verder ze doen maar.
Fijn dat je de afsluiting mooi vind, is voor jou ook van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij iig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt volkomen gelijk ed van mij een dikke + .
Het geeft toch zo een zacht en dierbaar gevoel dat een dierbare overledene zo dicht bij jou komt .
En jou nooit zal vergeten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, ik wil je Hartelijk Danken voor het antwoord op mijn vraag, dat heeft mij zo goed gedaan. Nu weet ik dat ik het op tijd heb losgelaten en dat ik het in mijn gebed aan Onze Lieve heer heb laten weten dat ik het accepteerde. En dat mijn gebed werd gehoord en dat ze dezelfde nacht zo vredig is ingeslapen. Ik heb dan voor mijn gevoel alles voor mijn moeder gedaan, tot het laatste toe. En heb ik geen wensen meer, mijn moeder is waar ze zo graag wilde zijn. Bedankt, groetjes Monique...

Andere antwoorden (5)

Ja, het kan heel goed zo zijn dat je haar aanwezigheid nog voelt en dat ze je troost en rustig maakt.
Het lijkt me niet dat ze 'in jouw hondje kruipt' . Het hondje voelt wel dat er iets aan de hand is en reageert daar misschien op.
Zo te lezen heb je een hele lieve en dappere moeder gehad en dat neem je je hele leven mee. Hou je goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi hoor.
+
gecondoleerd, het is helemaal niet vreemd, dat je je moeder nog om je heen voelt, veel mensen hebben dat, bewezen is dat niet, maar als jij daar rustig van wordt is dat toch positief, het is ook niet raar om zo nu en dan met haar te praten, doe waar je je goed bij voelt. Kontakt leggen is een ander verhaal, als je iemand weet die je daar goed bij kan begeleiden kun je dat doen, maar bedenk wel dat er een hoop oplichters zijn op dat gebied. Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar!
+
Oeii! Ik schrok wel van je verhaal, kreeg er ook beetje tranen van.

Ik heb ook een paar familieleden kwijtgeraakt. En als ik 's avondspits aan ze denk en bijna zit te huilen pak ik snel m'n mooiste schriftje en schrijf ik naar hun alles wat ik kwijt wil. Dat zijn meestal wel 10 pagina's! Maar het voelt heel goed en het lijkt gewoon alsof ik met ze heb gepraat. Misschien is het wat voor jou. İk voel me er tenminste goed bij.

İk wens je veel geluk in je leven en hoop dat er betere tijden komen! Sterkte en Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord!
Zinvol.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker weten. +
Het kan heel goed zijn dat je je goed voelt als je rondom jou aanwezig is, ik geloof er wel in.

Er stond gisteren in de Girlz! Dat er twee meisje waren die geesten kunnen zien, de eerste kan ze alleen zien, en doet daar verder ook niks mee. Maar het anderen meisje doet er wel iets mee, ze vertelde dat er eerst een verdronken vrouw in haar kamer stond en dat die ook tegen haar begon te praten, toen heeft zei contact gezocht met een anderen oudere vrouw ook geesten kan zien. Samen hebben ze aan haar overleden opa gevraagd of hij wilde zorgen dat die vrouw wegging. Daarna was die vrouw ook echt weg gegaan. En ze had laatst ook dat er een oude vrouw in haar omgeving was en toen heeft ze ook die ouderen vrouw gebelt, de oude vrouw heeft hun vertelt dat haar dochters ruzie hadden en dat ze zich heel erg zorgenmaakte, toen hebben zij en die anderen vrouw de dochters van de oude dame geholpen en toen is de oude dame ook weggegaan.

Ik geloof hier zelf wel in, of jij dat ook doet weet ik niet.

En joun hondje doet echt het zelfde als mijn hondje.
Alleen is mijn moeder niet overleden maar als ik verdrietig ben komt ze altijd naar me toe en dan gaat ze bij me liggen en probeert ze m te troosten, ik zelf denk niet dat joun moeder in je hondje is gekropen. Maar het zou wel kunnen.

Oke dan over hoe je meer contact met haar kunt krijgen.

Het lijkt mij moeilijk om meer contact te krijgen met je moeder, meestal zoeken geesten zelf contact op. Dat doet ze nu ook want anders zou je je niet zo goed voelen als ze rondom jou aanwezig is, ik zou het gewoon laten zoals het nu is, dan zul je zien dat er verzelf dingen veranderen (in de goeie zin)

Heel heel heel veel sterkte.

Hieronder staat nog een linkje waar je het blad uit de Girlz! kan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je een plus geven voor je eerlijke antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij iets te zweverig en geesterig. Blijf liever bij de realiteit.
Het is zoals Ed zegt... Ga er ook maar vanuit dat het zo is... je voelt haar aanwezigheid. Ze zoekt ook anderen op... en dat blijft zo tot je verdriet stopt. dan voel je de aanwezigheid ook minder. Echt contact leggen is lastig. sommigen kunnen het gewoon Zijn verschillende manieren. Zijn ook mensen die er niet in geloven. mensen die ze kunnen zien... Ik zelf kan ze alleen maar voelen. Mijn moeder is al 5 jaar heen. Af en toe voel ik haar nog,. maar niet meer zo vaak als in het begin... Heel zelden nog...