Is het gevaarlijk om in de lucht te schieten?

In de Arabische wereld wordt er vaak in de lucht geschoten om vreugde te uiten. Het lijkt me niet prettig om door zo'n vallende kogel geraakt te worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal gebeurt dit met losse flodders..
Ritsuka
12 jaar geleden
Mythbusters heeft dit getest, het kan fout gaan als de kogel verkeerd terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan alleen fout gaan als er met een boog geschoten wordt, een echte vallende kogel kan geen kwaad.

Het beste antwoord

Dit is onderzocht bij het programma mythbusters op discovery.

Indien een kogel inderdaad kaarsrecht omhoog wordt geschoten, en kaarsrecht naar beneden valt, is hij niet dodelijk. Dit gebeurt echter maar zelden. Vaker komt het voor dat een kogel die de lucht in vliegt in een boog terugvalt naar de grond. In dat geval is hij wel dodelijk. Er zijn gevallen bekend van mensen die werden verwond of gedood door een kogel die uit de lucht kwam vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De vallende kogel heeft zijn kracht verloren. We komt het geregeld voor dan mensen op balkons e.d. geraakt worden. Geen traditie om in ere te houden anno 2l011 dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de mythbuster hebben het gecheckt en inderdaad
het was opvallend dat een kogel kaarrecht in de lucht geschoten niet dodelijk is.
maar als hij ook maar enigzins onder een hoek wordt geschoten kan hij dodelijk zijn.
dus ja het kan gevaarlijk zijn.
12 jaar geleden
inderdaad, ook deze afleveringen gezien.. als een kogel loodrecht omhoog geschoten word valt deze op zn zijkant naar beneden, dus niet dodelijk, maar onder een hoek houd hij zn loodrechte lijn en zn snelheid dus kan hij wel door een schedel raken oid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In turkijw deden ze dit ook en er vielen veel doden maar nu is het verboden maar pas bij een bruiloft deden ze het weer en na de bruiloft zaten er allemaal gaten in de dak goten dus stel er stond iemand op het balkon.. Gelukkig pakt de politie de daders snel op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja:

Verschillende lezers vragen ons naar aanleiding van beelden uit Egypte of het gevaarlijk is als mensen in de lucht schieten uit vreugde of als protest.

Het antwoord is volmondig ja. Kogels die worden afgevuurd, vallen natuurlijk terug naar de aarde. Bij vreugdeschoten in het Midden Oosten (bijvoorbeeld bij bruiloften) vallen ieder jaar weer tientallen doden.

Kogels die terugvallen bereiken vaak een snelheid van meer dan 100 kilometer per uur. Genoeg om een gat in je schedeldak te maken. Vandaar dat het in steeds meer landen wordt verboden om nog met echte kogels te vuren bij een feestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?? Zie. Bron!