bestaat er een site zoals buienrader alleen dan stormrader ?

??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou idd raden blijven.

Het beste antwoord

Voor zover ik weet niet. Je kunt aan de beelden van buienradar wel zien of het een storm kan zijn. Aan de vorm van de buien kan je zien of het een storm is of niet, vaak is een storm een grote spiraal, en zit er veel regen en/of onweer in. Houd de '1 uur bliksem' ook in de gaten als je wilt weten of er een storm op komst is. De wolken in een storm bewegen relatief snel.

Als er een weeralarm wordt uitgegeven wegens een aankomende storm, staat dat er ook wel bij.

In het geval van de storm bij pukkelpop, die eigenlijk niet was te voorspellen, was er een alarm uitgegeven voor een heel groot gebied. Uiteindelijk bleek dus dat de storm een supercel werd, die binnen heel korte tijd zich vormde. Dit was niet te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, uiteindelijk blijkt dat de storm maar 60 meter breed is voor enkele kilometers lang. Ook was er bij een weerstation een paar 100 meter naast pukkelpop maar een hele lage windsnelheid gemeten, dus dat laat goed zien hoeveel pech ik en vele anderen hadden daar.

Andere antwoorden (1)

tjaaa denk het niet anders had je inplaats van buienradar op google stormradar in moeten toetsen...