Als je je mond vormt in een lach trekken je wangspieren omhoog.
Hierdoor tillen je lippen een stukje op, waardoor je tanden een stukje te zien zijn. Hoe meer je lacht, hoe duidelijker je tanden te zien zijn.
Als je lacht met je mond dicht (wat vaak moet op een paspoort of identiteitskaart) zie je vaak dat het een beetje op een neplach lijkt. Daarbij lachen de mondhoeken wel, maar de rest van de mond niet.
Ik merk bij mezelf ook dat als ik mijn ogen laat lachen, dat mijn mond dan ook een beetje vanzelf meegaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

lachen met je mond dicht gaat zo moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hihi oeps mijn tanden zijn te zien
Als je niet je tanden zou laten zien kun je niet lachen, probeer je dat toch te voorkomen dan heet het 'glimlachen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een onderzoek in de nationale Poetsweek (ja, die bestaat) vindt 9 van de 10 Nederlanders naast de ogen, de lach en het gebit het belangrijkste van het gezicht (als we iemand aantrekkelijk vinden)
Dus dan loont het de moeite om dat gebit te laten zien toch?

Als je lacht verbreed je je mond en dan gaan vanzelf de lippen omhoog. Dit omdat het gezicht strak genoeg staat, en de spieren dus mee omhoog worden getrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je mondhoeken opkrullen :) zoiets.