Ik ben op vakantie geweest naar Marokko langs de Middellandse zee en daar zaten kwallen. wat voor soort kwallen waren het?

de kop was ongeveer 10 centimeter breed. Ze waren licht roze met licht paars en lijken een beetje op de kwallen van Spongebob :D

Toegevoegd na 53 minuten:
ik ben ook zelf gestoken, het is net als een brandnetel maar dan veel pijnlijker. er zat een paar dagen lang een rode plek

Toegevoegd na 53 minuten:
ik ben ook zelf gestoken, het is net als een brandnetel maar dan veel pijnlijker. er zat een paar dagen lang een rode plek

Toegevoegd na 55 minuten:
En hoe kan het dat de steken niet pijn doen aan de binnenkant van je handen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat zal de Pelagia Noctiluca oftewel parelkwal zijn. Deze kan bij aanraking hevige pijnen, langdurige jeuk en misselijkheid veroorzaken.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je vuurkwallen gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk ging het om het Portugees oorlogsschip.
Dit zijn geen echte kwallen, maar giftig zijn ze wel.